Seat Ateca FR oferowany będzie z silnikami benzynowymi i diesla o mocach od 150 do 190 KM. Do wyboru skrzynie manualne lub automatyczne dwusprzęgłowe DSG. Pojawi się też adaptacyjne zawieszenie DCC. Kierowca może wybrać 3 tryby pracy zawieszenia: komfortowy, normalny i sportowy. Układ automatycznie dostosowuje się do zmiennych warunków jazdy.

Z zewnątrz wersja FR wyróżnia się 19-calowymi alufelgami, nadkolami i progami w kolorze nadwozia, tylnym spoilerem. Tylne zderzaki w kolorze nadwozia zostały zaprojektowane specjalnie do wersji FR.

Wewnątrz znajdziemy aluminiowe progi z literami FR, ten sam znaczek pojawia się na kierownicy (spłaszczona na dole). Pedały gazu, hamulca i sprzęgła nają aluminiowe nakładki. Wersja FR na czerwone obszycia skórzanej kierownicy oraz siedzeń.

Ateca jest pierwszym SUV-em Seata – auto zostało znakomicie przyjęte przez klientów, sprzedano już 40 tys. tych modeli. Seat w najbliższych latach planuje wprowadzenie dwóch kolejnych SUV-ów: kompaktowej Arony (druga połowa 2017) oraz w 2018 r. dużego, 7-osobowego flagowego SUV-a, którego nazwy jeszcze nie znamy.