Wszystko znów zaczęło się od testu Volkswagena Polo w fińskim magazynie motoryzacyjnym "Tekniikan Maailma". Podczas jednej z prób doszło do nieoczekiwanego wypięcia klamry lewego pasa bezpieczeństwa. Taka sytuacja możliwa jest podczas podróży z kompletem pasażerów oraz w sytuacji nagłej zmiany pasa ruchu na skutek czego klamra środkowego pasa bezpieczeństwa może nacisnąć przycisk klamry położonej tuż obok.

Okazało się, że problem dotyczy nie tylko Volkswagena Polo, ale także jego bliźniaczych modeli, czyli Seata Arony i Seata Ibizy. Obie firmy początkowo wydały zalecenie, aby nie korzystać ze środkowego pasa do czasu opracowania nowego rozwiązania. Po dwóch latach klienci w Polsce doczekali się wreszcie akcji serwisowej.

Akcją naprawczą objęto łącznie 5780 Seatów i 4144 Volkswagenów. To modele Polo (wyprodukowane w Afryce i Hiszpanii pomiędzy 29.10.2016 roku a 41 tygodniem 2018 roku) oraz Arona i Ibiza (roczniki modelowe 2018 i 2019 wyprodukowane w Hiszpanii do 25.09.2018 r.). We wszystkich wskazanych pojazdach serwis zainstaluje dodatkowy element dystansowy.