- Istnieje ryzyko wypięcia lewego pasa bezpieczeństwa np. podczas mocniejszego skrętu lub manewru zawracania
- Problem z wypinającymi się pasami bezpieczeństwa dotyczy nowych modeli Seata (Arona i Ibiza) oraz Volkswagena Polo obecnej generacji
- Akcja serwisowa ma się rozpocząć w ciągu kilku najbliższych tygodni. Do tego czasu obie firmy zalecają, aby unikać korzystania ze środkowego siedzenia tylnej kanapy
Nowym Volkswagenem Polo oraz Seatami Arona i Ibiza lepiej podróżować w czwórkę aniżeli w piątkę. Obaj producenci zalecają swoim klientom, aby do czasu przeprowadzenia akcji naprawczej nie korzystali ze środkowego siedzenia tylnej kanapy. Wszystko z powodu błędu konstrukcyjnego, na skutek którego podczas jazdy z pięcioma pasażerami może dojść do przypadkowego zwolnienia zatrzasku klamry lewego pasa bezpieczeństwa.
Problem z pasami bezpieczeństwa odkryli dziennikarze fińskiego magazynu motoryzacyjnego Tekniikan Maailma. W trakcie testu z kompletem pasażerów okazało się, że pas wypina się, gdy nastąpi np. gwałtowna zmiana pasa ruchu (np. w celu ominięcia przeszkody). Wówczas, gdy dolna część zamka środkowego pasa opiera się o przycisk w drugim zamku, to następuje wypięcie lewego pasa bezpieczeństwa. Na tym nie koniec problemów. Testujący wykazali, że można także przypadkowo wypiąć zablokowany pas, kiedy ten jest skręcony.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoSeat i Volkswagen już przygotowują się do akcji naprawczej. Obie firmy poinformowały, że odpowiednie rozwiązanie techniczne zostało już przekazane do stosownych urzędów w calu oceny. Sama akcja serwisowa ma zaś się rozpocząć w ciągu kilku najbliższych tygodni.