• Istnieje ryzyko wypięcia lewego pasa bezpieczeństwa np. podczas mocniejszego skrętu lub manewru zawracania
  • Problem z wypinającymi się pasami bezpieczeństwa dotyczy nowych modeli Seata (Arona i Ibiza) oraz Volkswagena Polo obecnej generacji
  • Akcja serwisowa ma się rozpocząć w ciągu kilku najbliższych tygodni. Do tego czasu obie firmy zalecają, aby unikać korzystania ze środkowego siedzenia tylnej kanapy

Nowym Volkswagenem Polo oraz Seatami Arona i Ibiza lepiej podróżować w czwórkę aniżeli w piątkę. Obaj producenci zalecają swoim klientom, aby do czasu przeprowadzenia akcji naprawczej nie korzystali ze środkowego siedzenia tylnej kanapy. Wszystko z powodu błędu konstrukcyjnego, na skutek którego podczas jazdy z pięcioma pasażerami może dojść do przypadkowego zwolnienia zatrzasku klamry lewego pasa bezpieczeństwa.

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Volkswagen Polo

Problem z pasami bezpieczeństwa odkryli dziennikarze fińskiego magazynu motoryzacyjnego Tekniikan Maailma. W trakcie testu z kompletem pasażerów okazało się, że pas wypina się, gdy nastąpi np. gwałtowna zmiana pasa ruchu (np. w celu ominięcia przeszkody). Wówczas, gdy dolna część zamka środkowego pasa opiera się o przycisk w drugim zamku, to następuje wypięcie lewego pasa bezpieczeństwa. Na tym nie koniec problemów. Testujący wykazali, że można także przypadkowo wypiąć zablokowany pas, kiedy ten jest skręcony.

Seat i Volkswagen już przygotowują się do akcji naprawczej. Obie firmy poinformowały, że odpowiednie rozwiązanie techniczne zostało już przekazane do stosownych urzędów w calu oceny.  Sama akcja serwisowa ma zaś się rozpocząć w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Seat Ibiza