Dokładnie 59 300 zł należy zapłacić za trzydrzwiowego Leona z silnikiem 1.2 TSi o mocy 86 KM. W wersji Reference auto jest już wyposażone w radioodtwarzacz i ręczną klimatyzację. Pięciodrzwiowy wariant modelu z turbodieslem 1.6 TDI 90 KM wyceniono na 70 100 zł. W ofercie pojawi się nowa odmiana Copa z bogatym wyposażeniem i pakietem stylistycznym, kosztująca od 71 900 zł (silnik 1.2 TSI o mocy 110 KM).
Ceny wyższych wersji, czyli Style i Xcellence (nowość), zaczynają się odpowiednio od: 76 300 zł i 81 500 zł. Seat Leon po liftingu w popularnej wersji FR będzie dostępny od 81 500 zł (z silnikiem 1.4 TSI 125 KM i ręczną skrzynią biegów). Nie zabraknie też wariantów ze skrzynią DSG - w cenie 91 500 zł z silnikiem 1.4 TSI 150 KM w wersji.
Pełny cennik nowego Leona poznamy niebawem. Samochody będą dostępne u polskich dealerów od początku 2017 roku.
Seat Leon po liftingu - co się zmieniło?
Modyfikacje stylistyczne są stosunkowo niewielkie. Wprawni obserwatorzy zauważą nowy zderzak i zmienione światła. W technologii LED wykonane sa teraz przednie reflektory, a także światła przeciwmgielne, lampy tylne oraz kierunkowskazy. Ponadto poszerzono osłonę chłodnicy i wprowadzono dwa nowe kolory lakierów: Desire Red i Boheme Purple (patrz zdjęcia).
We wnętrzu największą nowośc stanowi system multimedialny z ośmiocalowymcalowym ekranem dotykowym, współpracujący ze smartfonami i reagujący na komendy głosowe. Telefon można naładować indukcyjnie - wystarczy umieścić go w przeznaczonym do tego miejscu na konsoli środkowej. Znalazł się tam też specjalny moduł, wzmacniający sygnał GSM, przydatny w miejscach o ograniczonym zasięgu.
Leona wyposażono w nowe systemy pochodzące z SUV-a Ateca. Na pokładzie samochodu pojawił się asystent jazdy w korku, działający dzięki kombinacji asystenta pasa ruchu i aktywnego tempomatu, oraz ulepszony system rozpoznawania znaków jest w stanie rozróżnić większą liczbą znaków drogowych.
W gamie jednostek napędowych pojawił się nowy turbodiesel 1.6 TDI o mocy 115 KM ze skrzynią manualną. Kompaktowy model Seata oferowany jest z silnikami o mocach od 85 do 300 KM (na szczycie gamy plasuje się wzmocniona, sportowa odmiana Cupra). Auto można zamawiać z napędem przednim i 4x4 (sprzęgło Haldex 5. generacji) oraz z przekładniami ręcznymi (pięcio- lub sześciobiegowymi) lub automatycznymi – dwusprzęgłowymi DSG o sześciu albo siedmiu przełożeniach.