Na koncert kończący europejskie tournee Shakiry w Kolonii przybyło 10 000 rozentuzjazmowanych fanów. Tak zakończyła się trwająca 11 tygodni współpraca między firmą SEAT a Shakirą w ramach wspólnej trasy, która rozpoczęła się 25 stycznia w Hamburgu.

Występy Shakiry obejrzało ponad 340 000 fanów. Największą widownię zgromadził występ na Gelredome Arena w Holandii, gdzie na specjalnie udekorowany piłkarski stadion przybyło 38 000 ludzi.

W trakcie tournee odbyły się dwie konferencje prasowe Shakiry i przedstawicieli firmy Seat. Pierwszą konferencję zorganizowano 26 stycznia w Berlinie, przed występem kolumbijskiej piosenkarki w Max Schmeling Halle. W czasie konferencji z udziałem 400 dziennikarzy Shakira zaprezentowała specjalną wersję samochodu Seat „León Pies Descalzos”. Druga konferencja odbyła się na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie. W jej trakcie 2000 przedstawicieli mediów mogło zobaczyć Shakirę podpisującą model „León Pies Descalzos”. Była to prawdopodobnie największa konferencja prasowa w dotychczasowej historii salonów motoryzacyjnych.

Koncern aktywnie udzielał się we wszystkich krajach europejskich, w których prowadzona była unikatowa kampania reklamowa, obejmująca telewizję, radio i Internet. W kampanii wykorzystano charakterystyczny motyw – stylizowane „S”, opracowany specjalnie dla Seata.

Seat wspiera charytatywną fundację Shakiry „Pies Descalzos”. Wsparcie to będzie kontynuowane do 15 maja. Dotychczas na potrzeby fundacji udało się zebrać 116 000 euro. Po zakończeniu akcji zbierania funduszy odbędzie się losowanie, po którym szczęśliwy darczyńca będzie mógł odjechać do domu samochodem Seat „León Pies Descalzos”. Przekazanie nagrody nastąpi w czerwcu, na Salonie Motoryzacyjnym w Barcelonie.

- W Europie przeżyłam wspaniałe chwile – mówi Shakira. Z przyjemnością wspominam współpracę z firmą Seat i możliwość użytkowania samochodów tej marki. Cieszę się także z zaangażowania firmy na rzecz mojej fundacji charytatywnej, dzięki któremu jeszcze więcej dzieci uzyska dostęp do dobrej edukacji i posiłków w mojej rodzinnej Kolumbii.

- Nasza współpraca z Shakirą pomogła wzmocnić trzy filary marki Seat: sportowy wizerunek, życiową siłę i wzornictwo – mówi Erich Schmitt, prezes Seata. Mogliśmy zademonstrować te wartości wielu ludziom, którzy w zwykłych okolicznościach nie mieliby kontaktu z naszą marką. Nie udało by się to nam bez Shakiry. Seat doskonale rozpoczął 2007 rok i chciałbym wierzyć, że wiele w tym zasług Shakiry.

Fakty

Shakira, jedna z najbardziej rozpoznawalnych artystek młodego pokolenia, uczyniła hiszpańską firmę motoryzacyjną Seat sponsorem swojej europejskiej trasy pod nazwąShakira “Oral Fixation” European Tour 2007.

Seat współpracuje z fundacją charytatywną Shakiry “Pies Descalzos Foundation”, której celem jest poprawa poziomu edukacji, wyżywienia oraz warunków bytowych tysięcy wysiedlonych dzieci, żyjących w niebezpiecznych warunkach w Kolumbii.