Dzięki takim wynikom sprzedaży po przerwie trwającej od 1979 roku marka znów jest liderem krajowego rynku.

W 2010 roku w Hiszpanii zarejestrowano łącznie 982 015 nowych pojazdów, co stanowi wzrost o 3,1 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Seat sprzedał w tym czasie 89 392 pojazdy, czyli o 6,7 proc. więcej niż przed rokiem, odnotowując jednocześnie szybsze tempo wzrostu pod tym względem w porównaniu ze średnią dla całego rynku.

Powyższe wyniki oznaczają także, że hiszpańska marka jako jedyna ma udział w rynku powyżej 9 proc. (według raportu opublikowanego niedawno przez stowarzyszenia producentów i dealerów Anfac i Ganvam).

Po zapoznaniu się z tymi wynikami prezes firmy James Muir stwierdził: "Uzyskanie pozycji lidera na hiszpańskim rynku jest oznaką powrotu Seat na należne mu miejsce. Ten sukces na krajowym rynku pomoże nam zwiększyć popularność marki na pozostałych rynkach w Europie, a także w pełni wykorzystać moce produkcyjne zakładów w Martorell".

Najwyższy wzrost sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem zanotowano w przypadku modeli Seat ze średniego i wyższego segmentu. Sprzedaż Leona wzrosła o 5,1 proc., Altei o 33,8 proc., Exeo o 61,7 proc. a sprzedaż Alhambry, czyli najmłodszego modelu w ofercie marki, o 73,1 proc.

Inny nowy model, obecna na rynku od 2010 roku Ibiza ST, zdominowała sprzedaż w grupie pojazdów rodzinnych o szczególnych walorach użytkowych, uzyskując udział w rynku bliski 50 proc.

- Exeo okazał się fundamentem naszego sukcesu, ponieważ dodatkowa sprzedaż osiągnięta dzięki temu modelowi wyniosła Seata na szczyt rankingu sprzedaży. Na szczególną uwagę zasługuje też ogromnie popularna Ibiza, która od 2001 roku zajmuje drugie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów i pierwsze miejsce w swoim segmencie - powiedział Vicente Adrian, dyrektor zarządzający Seat Spain.