Za przyjęciem noweli głosowało 435 posłów, przeciw było 11, jedna osoba wstrzymała się. Zgodnie z nią informacje o pojazdach użytkowych z wykrytymi usterkami w Polsce mają być wysyłane do tego kraju w UE, gdzie został on zarejestrowany.
Jak podkreślono w uzasadnieniu nowe przepisy zakładają, że wymiana informacji o pojazdach z usterkami będzie się odbywała w oparciu o dane zgromadzone w Centralnej Ewidencji Naruszeń, czyli w systemie informatycznym prowadzonym przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego.
Znowelizowana ustawa wprowadza obowiązek gromadzenia w Centralnej Ewidencji Naruszeń informacji o numerze VIN kontrolowanego pojazdu oraz przekazywanie przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego do innych punktów kontaktowych w Unii Europejskiej, właściwych dla kraju rejestracji pojazdu, informacji o wynikach kontroli podczas której stwierdzono poważne bądź niebezpieczne usterki.
Nowe rozwiązania pozwolą na sprawniejszą współpracę Inspekcji Transportu Drogowego z właściwymi organami innych unijnych państw.
Ponadto przyjęte przepisy przyczynią się do zapobiegania nieuczciwej konkurencji w transporcie drogowym związanej z różnymi poziomami kontroli stosowanymi przez poszczególne państwa członkowskie.