O wyborze Pirelli, jako oficjalnego dostawcy opon dla wyścigów rozgrywanych w ramach Serii GP3, będącej juniorskim przedsionkiem do startów w Serii GP2, zadecydowała Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA).

Na mocy decyzji FIA, Pirelli dostarczy opony na osiemu rund Serii GP3, które towarzyszą startom Formuły 1, począwszy od Grand Prix Hiszpanii na torze Circuit de Catalunya, a skończywszy na Grand Prix Włoch rozgrywanym na legendarnym torze Monza koło Mediolanu. Tak ułożony kalendarz startów daje młodym kierowcom możliwość rywalizacji na najwyższej klasy torach wyścigowych jak również pozwala na obserwację największych zespołów i kierowców startujących w Serii GP2 oraz Formule 1.

Pirelli, które jest obecne w sportach motorowych od ponad stu lat, w ramach współpracy z Serią GP3 przygotowała opony do samochodu skonstruowanego przez firmę Dallara. Nowy bolid został wyposażony w dwulitrowy, turbodoładowany silnik opracowany przez zespół Renault F1, o mocy 280 KM. Opony montowane w bolidzie poddawane są ekstremalnym naprężeniom oraz odkształceniom podczas każdego wyścigu. Podczas każdej rundy rozgrywana jest jedna seria treningowa oraz dwa wyścigi punktowane. Każdy z kierowców ma do dyspozycji trzy zestawy opon na każdą rundę. Jeden komplet na suchą nawierzchnię i dwa komplety na mokrą.

W inaugurującym wyścigu Serii GP3 2010 rozgrywanym w ramach Grand Prix Hiszpanii na starcie stanęło 30 kierowców. Wśród zespołów walczących o mistrzostwo znalazł się także team MW Arden, którego współwłaścicielem jest kierowca z temu F1 Red Bull Racing, Mark Webber.

Włoska firma po blisko 19 latach przerwy chce powrócić do Formuły 1.