Międzynarodowy konkurs, którego 15. edycja odbyła się w tym roku, jest jedną z najważniejszych imprez w kalendarzu branży motoryzacyjnej, w której uczestniczą najwięksi producenci samochodowi świata.

Jury składa się z 76 dziennikarzy i znawców motoryzacji, reprezentujących 36 krajów, którzy docenili ogromne zalety nowego TwinAir Turbo bi-fuel zasilanego metanem - nowoczesnej jednostki napędowej, która łączy doskonałe osiągi z ekonomiczną eksploatacją i ekologią.

Nagroda "Best Green Engine of the Year 2013" została wręczona w Stuttgarcie w Niemczech przy okazji przeglądu „Engine Expo 2013”.

Wprowadzony w zeszłym roku po raz pierwszy w nowym Fiacie Panda, dwucylindrowy silnik łączy zalety ekologicznego zasilania metanem oraz przyjemnością jazdy, zapewnianymi przez technologię Turbo TwinAir.

Dowodzi tego maksymalna moc 80 KM przy 5500 obr/min i maksymalny moment obrotowy, równy 140 Nm przy zaledwie 2500 obr/min. Wszystko to przy niskim poziomie emisji spalin i zużyciu paliwa. Nowy Fiat Panda TwinAir Turbo Natural Power odnotowuje jedną z najniższych na rynku wartości emisji spalin, która wynosi 86 g/km i spala zaledwie 3,1 kg metanu na 100 km (cykl mieszany).

W stosunku do wersji benzynowej, TwinAir bi-fuel dysponuje specjalnymi elementami przeznaczonymi do układu zasilania, wśród których znajdują się: kolektor ssący, wtryskiwacze, elektroniczny system sterowania silnikiem i gniazda zaworowe o specjalnej geometrii, wykonane z materiału o niskim zużyciu. Ta doskonała integracja wszystkich komponentów z najbardziej zaawansowanymi technologiami - jak system MultiAir i turbosprężarka - oprócz tego, że gwarantuje maksymalną niezawodność, to nie wpływa też w żaden sposób na zmianę osiągów i sterowności samochodu, kiedy napędzany jest on metanem.

Aktualnie nowy 0.9 TwinAir Turbo Natural Power o mocy 80 KM jest dostępny w modelach Fiat Panda i 500L Natural Power oraz w Lancia Ypsilon EcoChic.