Skoda Citigo w mieście
W trakcie naszego długodystansowego testu, który jest pierwszym tego typu sprawdzianem nowej Skody Citigo w Polsce, przekonalimy się już, że z pozoru miejskie auto może być równie dobrze wykorzystane jako środek urlopowego transportu. Więcej o tym przeczytacie w tym miejscu oraz tutaj. Pomijając kwestie dalekich wojaży, to jak sama nazwa wskazuje, Skoda Citigo powinna najlepiej czuć się w mieście. Rzeczywiście, coś w tym jest. Krótkie nadwozie, wysoka pozycja za kierownicą, dobra widoczność oraz praktyczne schowki i uchwyty sprawiają, że tym autem aż chce się pojeździć po zatłoczonych i wąskich drogach. Jazda tak niewielkim samochodem aż zachęca do ciągłego podejmowania kolejnych wyzwań związanych z parkowaniem w coraz to mniejszych lukach. Manewrowanie nie stwarza żadnych problemów, a mimo dalekiego rozstawienia osi, co z kolei przyczynia się do większej ilości miejsca w kabinie, promień skrętu jest przyjemnie mały i zapewnia Skodzie Citigo zwinność, tak potrzebną w mieście. Wyjazd na zakupy to kolejna konkurencja, w której Citigo czuje się jak ryba w wodzie. Zapakowanie towarów do sporej wielkości bagażnika utrudnia jedynie wysoki próg załadunku i konieczność ręcznego podnoszenia półki. Za to wewnątrz znajdziemy cztery praktyczne haczyki, na których można powiesić reklamówki, zapobiegając wysypaniu się ich zawartości na pierwszym lepszym zakręcie. Poza wspomnianymi wcześniej rozwiązaniami i właściwościami samochodu, które czynią z Citigo prawdziwie miejskie, praktyczne auto, warto wspomnieć o systemie awaryjnego hamowania City Safe Drive, który za pomocą radaru umieszczonego nad lusterkiem skanuje przestrzeń przed samochodem i w razie wykrycia przeszkody uruchomi awaryjne hamowanie zatrzymując pojazd do zera. Układ ten działa przy prędkościach do 30 km/h i jest bardzo skuteczny. Ktoś zapyta - po co ten system? Otóż po to, żeby chwila nieuwagi, o którą nietrudno przy monotonnym poruszaniu się w korku, nie kosztowała nas nerwów i utraty zniżek na OC i AC. Za pomoc w realizacji materiału dziękujemy Dyrekcji Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie, mieszczącego się przy ul. św. Wawrzyńca 15.