- Skoda Fabia otrzyma płytę podwoziową MQB-A0, na której zbudowano m.in. Skody Scala i Kamiq
- Według czeskich mediów można liczyć na zastosowanie techniki miękkiej hybrydy czy nawet mocniejszego czterocylindrowego silnika 1.5 TSI
- Otwartą kwestią pozostaje kto będzie pierwszy w grupie - Volkswagen z liftingiem Polo czy Skoda z nową Fabią
Coraz łatwiej spotkać na drogach zamaskowane egzemplarze Skody Fabii nowej generacji. Najwyraźniej Skoda ma już niewiele do ukrycia, gdyż samochody testowane m.in. na czeskich autostradach pokryte są dość niewielkim kamuflażem. Dokładnie widać całą bryłę nadwozia, a nawet niektóre detale wnętrza. Stylistyczna rewolucja? To zdecydowanie nie ten adres.
Nowa Skoda Fabia - jak Kamiq i Scala
Nowa Skoda Fabia upodabnia się zatem do najnowszych modeli, czyli Octavii i Scali. Dotyczy to nie tylko przedniej części z charakterystycznym grillem i oświetleniem LED, ale także wnętrza. Utrzymano bowiem projekt znany m.in. ze Skody Octavii, czyli wyżej wysunięty ekran zestawu multimedialnego oraz wyloty układu wentylacji umiejscowione bezpośrednio pod wyświetlaczem. Można liczyć na wirtualny kokpit, porty USB-C, ładowanie indukcyjne czy bezprzewodowy Apple CarPlay z multimedialnym radiem MIB3.
Wizualizację nowej Skody Fabii na podstawie zdjęć szpiegowskich przygotował serwis kolesa.ru.
Czeski maluch wreszcie otrzyma płytę podwoziową MQB-A0, co oznacza spory postęp w technice. W miejsce obecnie stosowanej platformy PQ25 (powstał na niej m.in. Rapid) używana będzie platforma, na której zbudowano takie modele jak Skoda Scala, Skoda Kamiq czy Volkswagen T-Cross. Według czeskich mediów można zatem liczyć na zastosowanie techniki łagodnej hybrydy czy nawet mocniejszego czterocylindrowego silnika 1.5 TSI. W gamie pojawią się również odmiany zasilane gazem CNG. O dieslu można za to zapomnieć.
Nowa Skoda Fabia - kiedy premiera?
Kiedy można oczekiwać Fabii czwartej generacji? Thomas Schaefer, nowy prezes Skoda Auto, w wywiadzie dla dziennika Rzeczpospolita zapowiedział jej debiut jeszcze w tym roku. Otwartą kwestią pozostaje, kto będzie pierwszy w grupie - Volkswagen z liftingiem Polo czy Skoda z nową Fabią.