Skoda Fabia gości na rynku już od 1999 roku, kiedy to zadebiutowała pierwsza generacja czeskiego modelu. Teraz w sprzedaży jest już trzecie wydanie samochodu i to w dodatku po liftingu (od 2018 roku).

Już w hatchbacku można liczyć na całkiem dobrą przestronność, jak na auto klasy B. Wprawdzie podróżowanie w pięć dorosłych osób możliwe jest tylko na krótkich trasach, ale już cztery będą miały całkiem wygodnie. Tym bardziej, że siedzenia zostały dobrze wyprofilowane. Także bagażnik o pojemności 330-1150 l nie przynosi autu wstydu.

Skoda Fabia - czyli, komfort i nowoczesność. Skonfiguruj swoje auto!

Choć oczywiście nie jest tak dobrze jak w kombi, w którym kufer mieści 5301395 l. W tej drugiej wersji nadwoziowej można się nawet pokusić o rodzinne przeznaczenie pojazdu. Przy takiej przestronności wnętrza oraz wielkości części ładunkowej rodzina 2 + 2 w wygodnych warunkach dotrze na wymarzone wakacje i bez trudu zabierze wszystkie rzeczy niezbędne podczas odpoczynku.

Foto: Skoda
Skoda Fabia - samochód o podwójnym obliczu

Skoda Fabia - jeden silnik, ale dużo wersji

Niezależnie od wersji nadwoziowej w chwili obecnej jest tylko jedna jednostka napędowa, bowiem w Fabii po liftingu Skoda zrezygnowała z jednostek wysokoprężnych. Pozostało za to benzynowe 1.0 TSI o mocy 95 KM współpracujące z 5-biegową, manualną skrzynią. Nawet w opcji nie ma automatycznej przekładni. Taka moc nie porywa na pierwszy rzut oka, ale okazuje się wystarczająca żeby zapewnić niewielkiemu autu dobrą dynamikę – w hatchbacku setkę uzyskuje się po 10,7 s, a w kombi o 0,1 s później. Nie mniej ważne od dynamiki jest zużycie paliwa. Pod tym względem też jest całkiem nieźle, bowiem w zależności od stylu jazdy czy natężenia ruchu auto potrzebuje średnio od 5,4 do 6,1 l/100 km.

Skoda Fabia - czyli, komfort i nowoczesność. Skonfiguruj swoje auto!

Foto: Skoda
Skoda Fabia - samochód o podwójnym obliczu

Skoda Fabia - pięć wersji wyposażeniowych

Skoda Fabia oferowana jest jednej z pięciu specyfikacji: Active, Ambition, Style, Style Color (tylko hatchback) oraz Monte Carlo. W każdym przypadku odmiana kombi jest o 2500 zł droższa od hatchbacka.

Klienci, którym wystarczy bazowa odmiana Active (od 49 900 zł) nie będą czuli się zawiedzeni, bowiem w tym przypadku najtańszy wcale nie oznacza – źle wyposażony. W standardzie tej specyfikacji otrzymujemy m.in.: sześć airbagów, ESP, hamulec antykolizyjny, klimatyzację, regulację fotela kierowcy na wysokość, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka (podgrzewane), wspomaganie ruszania na wzniesieniu…

Skoda Fabia - czyli, komfort i nowoczesność. Skonfiguruj swoje auto!

Wersja Ambition (od 52 900 zł) ma dodatkowo: radio z 6,5-calowym ekranem, Bluetooth oraz komputer pokładowy.

Klienci, którzy zdecydują się na Fabię ze specyfikacją Style (od 59 200 zł) otrzymują również: przedni podłokietnik, skórzaną, wielofunkcyjną kierownicę, 15-calowe alufelgi, bezkluczykowe uruchamianie silnika, przednie, przeciwmgielne lampy oraz czujniki parkowania z tyłu.

Foto: Skoda
Skoda Fabia - samochód o podwójnym obliczu

Oferowana w przypadku hatchbacka odmiana Style Color (60 900 zł) w porównaniu ze specyfikacją Style w standardzie ma: podgrzewane fotele i dysze spryskiwaczy, automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, 16-calowe alufelgi w srebrnym kolorze, bezkluczykowy dostęp, a także pakiet kolor concept – dach, przednie słupki oraz obudowy lusterek są w kolorze srebrnym. Te elementy można mieć alternatywnie w kolorach czarnym lub białym. Wówczas w takiej samej barwie są też aluminiowe felgi.

Skoda Fabia - czyli, komfort i nowoczesność. Skonfiguruj swoje auto!

Wreszcie coś dla fanów sportowej stylistyki – odmiana Monte Carlo (od 60 500 zł). Tylko w niej dostaniecie w standardzie: ozdobne nakładki na pedały, 16-calowe alufelgi Italia, sportowe fotele, oznaczenia Monte Carlo, czujnik zmierzchu czy dywaniki.

Co ciekawe na sportowe wrażenia podczas prowadzenia można liczyć nie tylko w przypadku tej ostatniej odmiany. Na liście wyposażenia opcjonalnego jest sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm. Można je mieć za 550 zł i to w przypadku każdej specyfikacji z wyjątkiem bazowej Active.

Skoda Fabia - czyli, komfort i nowoczesność. Skonfiguruj swoje auto!

Skoda Fabia, Toyota Yaris i Renault Clio - hity sprzedaży segmentu B | Poradnik kupującego

Foto: Adam Mikuła / Auto Świat
Hity sprzedaży segmentu B: Fabia, Yaris, Clio

Fabie, Yarisy i Clio to najlepiej sprzedające się auta w klasie B. Nie będziemy ich porównywać, tylko przeanalizujemy, którą wersję silnikową i wyposażeniową warto wybrać? Sprawdzisz to tutaj!

Ford Fiesta kontra Hyundai i20, Nissan Micra i Mini - szukamy najlepszego miejskiego auta

Foto: Auto Bild
Porównanie: Ford Fiesta, Hyundai i20, Mini One i Nissan Micra

To menu wcale nie jest nudne – zdziwicie się, jak różnie może smakować sto koni mechanicznych, bo każdy z producentów ma na to swoją recepturę. Zaraz sprawdzimy, która z nich jest najbardziej przekonująca. Najlepsze miejskie auta - nasz wybór!