Nowa strategia "NEXT LEVEL – SKODA STRATEGY 2030" opiera się na sukcesach poprzedniej Strategii 2025. Marka zdefiniowała nową wizję i misję na swojej drodze ku przyszłości. Nowa wizja brzmi: „Pomożemy światu żyć mądrzej”, a nową misją jest „Nowoczesna, dostępna mobilność ze wszystkim, czego potrzebujesz i niespodziankami, które kochasz”.

Skoda Enyaq iV Foto: Skoda
Skoda Enyaq iV

"Dzięki naszej nowej strategii NEXT LEVEL – SKODA STRATEGY 2030 udzielamy konkretnych odpowiedzi na to, jak skutecznie pokierujemy marką przez proces transformacji i zapewnimy, że w 2030 roku będzie miała jeszcze silniejszą pozycję niż dotychczas. ŠKODA ma w sobie niezwykły potencjał. Będziemy to wykorzystywać w nadchodzących latach i wyznaczać sobie ambitne cele; chcemy być jednym z pięciu największych producentów samochodów w Europie pod względem sprzedaży; zamierzamy stać się wiodącą europejską marką w rozwijających się regionach Indii, Rosji i Afryki Północnej, a nasz rodzimy rynek w Czechach rozwijamy w centrum e-mobilności, abyśmy mogli chronić obecne miejsca pracy i tworzyć nowe. ŠKODA wkracza w tę ekscytującą przyszłość z silnej pozycji i nie mogę się doczekać współpracy z naszym zespołem składającym się z ponad 43 000 osób na całym świecie oraz naszym partnerem społecznym KOVO, aby w nadchodzących latach przenieść markę na wyższy poziom" – tak wyjaśnia ją prezes zarządu Skoda Auto, Thomas Schäfer.

NEXT LEVEL – SKODA STRATEGY 2030 skupia się na trzech priorytetach, które podsumowano hasłami "Expand" (rozwijaj), "Explore" (eksploruj) i "Engage" (angażuj).

W zakresie priorytetu "Expand" leży uczynienie marki jedną z pięciu najlepiej sprzedających się w Europie. Pomóc ma w tym umacnianie marki w segmentach podstawowych, do czego przysłużyć się ma nowa Fabia, oraz co najmniej trzy nowe samochody elektryczne. Te mają być zaprezentowane do 2030 r.