Już od pewnego czasu Skoda Fabia lakierowana jest w Osnabrück, gdzie także przeniesiona zostanie część produkcji. Wykorzystanie niemieckiego zakładu Volkswagena, który ma wolne moce produkcyjne, pozwoli Skodzie realizować bieżące plany.

Warto dodać, że Skoda Auto w ramach nowej grupy koncernu o nazwie Volume, wraz z Volkswagenem i Seatem ma produkować auta przeznaczone dla masowego odbiorcy. Obecnie trwają dyskusje na temat restrukturyzacji i jak najlepszego wykorzystania mocy produkcyjnych. Poważnie rozważana jest budowa nowej fabryki Skody na terenie Europy. Z dużym prawdopodobieństwem może ona powstać poza granicami Czech.

Aktualnie Skoda Auto zatrudnia 35 tys. pracowników, produkuje w 15 krajach i sprzedaje swoje auta w ponad 100 krajach. Docelowo w ciągu najbliższych lat ma ich być 120. Jeszcze w tym roku rozpocznie się sprzedaż w Singapurze, a w 2019 r. w RPA. Aktualnie nie jest rozważana taka możliwość w USA, gdzie wcześniej spekulowano możliwość ekspansji po blamażu Volkswagena ze spalinami.

Jeszcze w tym roku do produkcji trafią kolejne wersje i modele, a wśród nich coupe Skoda Kodiaq GT, która w pierwszej kolejności będzie przeznaczona na dynamicznie rozwijający się rynek chiński.