- Volkswagen potrzebuje nowej fabryki, by w Niemczech zyskać miejsce do produkcji aut elektrycznych (m.in. kosztem Passata)
- Pod uwagę brano lokalizacje w Bułgarii, Rumunii, Serbii, Turcji oraz w Afryce
Skoda Superb i Volkswagen Passat ze znaczkami „Made in Turkey” - to bardzo możliwe w ciągu kilku najbliższych lat. Choć w Skodzie i Volkswagenie nikt tego jeszcze nie chce oficjalnie potwierdzić, to jednak wiele wskazuje na to, że już niebawem oba samochody znajdą nowe miejsce produkcji. I nie tylko one. Kilka miesięcy wcześniej zapowiedziano produkcję dostawczych Volkswagenów w tureckich zakładach Ford Otosan.
„Grupa Volkswagen zdecydowała o rozpoczęciu poszukiwań lokalizacji dla nowej multibrandowej fabryki. 13 maja bieżącego roku Rada Nadzorcza Grupy zdecydowała o rozpoczęciu konkretnych negocjacji z kilkoma wybranymi lokalizacjami. Ostateczna decyzja zostanie podjęta po dokładnym przeanalizowaniu wszystkich aspektów ekonomicznych” – wyjaśnia Tomasz Pyzałka z polskiego oddziału Skody.
Hubert Niedzielski z Volkswagen Group Polska odsyła zaś do wypowiedzi Andreasa Tostmanna, odpowiedzialnego w koncernie za produkcję. W zeszłym tygodniu Tostmann potwierdzał, że rozmowy z Turcją są już na finiszu i zostaną zakończone w ciągu kilkunastu dni lub nawet nieco wcześniej.
Jedno nie ulega wątpliwości. Volkswagen potrzebuje nowej fabryki, by w Niemczech zyskać miejsce do produkcji aut elektrycznych (m.in. kosztem Passata). Według Automotive News Europe, pod uwagę brano lokalizacje w Bułgarii, Rumunii, Serbii, Turcji oraz w Afryce. Z kolei, jak donoszą tureckie media, Volkswagen zdążył nawet już zarejestrować nową spółkę Volkswagen Turkey Otomotiv z siedzibą w Yunusemre, w prowinicji Manisa.
Nowy zakład powinien od 2022 roku wytwarzać samochody nie tylko dla Skody (potencjalnie następca obecnego Superba) czy Volkswagena. Niewykluczone jest również, że z taśm montażowych zjadą Seaty. Trafią nie tylko na lokalny rynek, ale również do krajów wschodniej części Europy (także Rosji) oraz na Bliski Wschód. Szacowana roczna produkcja ma wynosić 300 tys. egzemplarzy.