Skoda Superb iV to złoty środek pomiędzy autami elektrycznymi a klasyczną hybrydą, która ma większe zużycie paliwa niż plug-in, a poza tym nie można nią jeździć w bezemisyjnym trybie (czytaj: z wykorzystaniem wyłącznie elektrycznego silnika).
Auto występuje w wersjach Ambition, Style, usportowionej Sportline oraz luksusowej Laurin&Klement. To w połączeniu z możliwością wyboru nadwozia typu liftback lub kombi sprawia, że każdy kierowca bez trudu dobierze wyposażenie i wygląd pojazdu zgodne z własnymi życzeniami. Wymarzony samochód najłatwiej można skomponować korzystając z konfiguratora.
Skoda Superb iV ma dwa silniki – benzynowy 1.4 TSI o mocy 150 KM oraz elektryczną jednostkę generującą 115 KM. Dzięki temu łączna moc układu wynosi aż 218 KM. Nie trzeba nikogo przekonywać, że przy takich parametrach można liczyć na świetne osiągi. Wciskasz mocno pedał gazu, a samochód wystrzeliwuje z impetem i już po 7,7 s na liczniku masz setkę, a maksymalnie można podróżować 224 km/h. A najlepsze jest to, że pomimo takich możliwości można dodatkowo cieszyć się z oszczędnej jazdy – średnie spalanie to zaledwie 1,4 l/100 km.
Pamiętajmy jednak, że Superb iV to hybryda typu plug-in. Zatem możliwa jest bezemisyjna jazda przy użyciu wyłącznie elektrycznego silnika. W takim ustawieniu samochód może maksymalnie jechać 140 km/h i pokonać dystans do aż 60 km. To odcinek, który w zupełności wystarczy większości kierowców na codzienne dojazdy do pracy, na zakupy czy po dzieci do szkoły lub przedszkola.
A kiedy w baterii skończy się zapas prądu podłączamy auto do ładowarki i uzupełniamy energię. Możliwe jest to na dwa sposoby. Podczas kupowania pojazdu otrzymuje się w standardzie dwa kable – 230V/10A do ładowania z domowego gniazdka oraz 3,6 kW do szybkiej ładowarki. W pierwszym przypadku pusta bateria napełniona jest w 100 proc. po około 5 godz., a w drugim po 3,5 godz.
Skoda Superb iV to samochód, który nie tylko jeździ dynamicznie przy umiarkowanym spalaniu, lecz także zapewnia jadącym wysoki komfort podróżowania. To zasługa przestronnego wnętrza – także gdy w obu rzędach siedzeń znajdą się wysokie osoby nikt nie będzie narzekał na brak przestrzeni na nogi lub nad głowami. Kolejny element, który wpływa na wygodę jazdy to perfekcyjne wyprofilowanie foteli. Nawet po długich podróżach nie odczuwa się zmęczenia czy bólu pleców, natomiast w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów ciała jadących są idealnie podpierane przez wysokie boczki.
Wreszcie nieodzowną cechą pojazdu, która ma znaczenie dla komfortu jest odpowiednie zestrojenie zawieszenia. Skoda Superb iV ma układ jezdny, który perfekcyjnie niweluje wszelkie nierówności nawierzchni. Niezależnie czy pokonujemy poprzeczne czy wzdłużne wyboje podwozie idealnie radzi sobie z ich tłumieniem i pasażerowie nie odczuwają nawet najmniejszych wstrząsów.
Pamiętajmy jednak, że zawieszenia Superba iV ma także drugą naturę. Dzięki temu, że inżynierowie nie przesadzili z jego miękkością kierowca nie będzie miał żadnych obaw w trakcie dynamicznego przemierzania krętych odcinków dróg. Układ jezdny ma wystarczającą sztywność żeby zapobiegać nadmiernemu przechylaniu się nadwozia. Do tego w opanowaniu pojazdu pomaga precyzyjny układ kierowniczy.
Skoda Superb iV występuje jako liftback oraz kombi. W pierwszej wersji może być traktowana jako reprezentacyjna limuzyna, a w drugiej sprawdza się idealnie jako pojazd rodzinny. W tej drugiej wersji to nie tylko zasługa przestronnej części pasażerskiej, lecz także bagażnika o pojemności aż 510 l.
Skoda Superb iV – nasza opinia
Niezależnie od wybranego rodzaju nadwozia czy wersji wyposażeniowej Skoda Superb iV z napędem hybrydowym typu plug-in sprawdza się idealnie w każdych warunkach. W mieście można poruszać się bezemisyjnie z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego, a podczas dalekich podróży pomocą służy silnik benzynowy. Współpraca obu silników skutkuje świetnymi osiągami przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa.