Superb, to nazwa znana już w okresie międzywojennym. Taką nazwę nosiły mniej lub bardziej luksusowe modele produkowane w latach 1934 – 1943 oraz 1946 – 1949.

Początki pierwszych luksusowych limuzyn towarzyszą rozwojowi marki już od 1907 r., gdy w Mlada Boleslav powstał Laurin&Klement FF napędzany ośmiocylindrowym silnikiem benzynowym. Luksusowe auta Skoda Hispano-Suiza, produkowane w latach dwudziestych minionego stulecia, służyły z powodzeniem ówczesnym prom inertom, a także jeździł nim Tomas Garrique Masaryk, prezydent Czechosłowacji. Na początku lat trzydziestych za luksus uważna była Skoda 860, napędzana ośmiocylindrowym silnikiem benzynowym. W 1934 r. z taśmy fabryki w Mlada Boleslav wyjechała pierwsza w historii Skoda Superb.

Do historycznej nazwy powrócono w 2001 roku, gdy do produkcji trafiła współczesna Skoda Superb. Od tego momentu wyprodukowano już ponad 900 tys. egz. trzech generacji, a najnowsza (od maja 2015 r.) dopisała do konta 100 tys. egz.

Trzy generacja Skody Superb są niekwestionowanym odzwierciedleniem rozwoju technologii oraz samego zakładu produkcyjnego w czeskich Kvasinach.