Superb, to nazwa znana już w okresie międzywojennym. Taką nazwę nosiły mniej lub bardziej luksusowe modele produkowane w latach 1934 – 1943 oraz 1946 – 1949.
Początki pierwszych luksusowych limuzyn towarzyszą rozwojowi marki już od 1907 r., gdy w Mlada Boleslav powstał Laurin&Klement FF napędzany ośmiocylindrowym silnikiem benzynowym. Luksusowe auta Skoda Hispano-Suiza, produkowane w latach dwudziestych minionego stulecia, służyły z powodzeniem ówczesnym prom inertom, a także jeździł nim Tomas Garrique Masaryk, prezydent Czechosłowacji. Na początku lat trzydziestych za luksus uważna była Skoda 860, napędzana ośmiocylindrowym silnikiem benzynowym. W 1934 r. z taśmy fabryki w Mlada Boleslav wyjechała pierwsza w historii Skoda Superb.
Do historycznej nazwy powrócono w 2001 roku, gdy do produkcji trafiła współczesna Skoda Superb. Od tego momentu wyprodukowano już ponad 900 tys. egz. trzech generacji, a najnowsza (od maja 2015 r.) dopisała do konta 100 tys. egz.
Trzy generacja Skody Superb są niekwestionowanym odzwierciedleniem rozwoju technologii oraz samego zakładu produkcyjnego w czeskich Kvasinach.
Galeria zdjęć
Pierwsza i trzecia generacja Skody Superb. W ciągu 15 lat wyprodukowano ponad 900 tys. egzemplarzy tego modelu.
W 1934 r. w Mlada boleslav wyprodukowany został pierwszy egzemplarz Skody Superb.
Pierwsza generacja tego modelu miała premierę we wrześniu 2001 r. podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego IAA we Frankfurcie nad Menem.
Druga generacja otrzymała innowacyjne rozwiązanie TwinDoor, które zwiekszało funkcjonalność bagażnika.
Innowacyjny system TwinDoor pozwalał na otwieranie całej pokrywy bagażnika lub tylko jej części z szybą.
Trzecia generacja produkowana jest od marca 2015 r.
Trzecia generacja jest niekwestionowanym sukcesem producenta. Dotychczas wyprodukowano już ponad 100 tys. egzemplarzy.
Hitem rynkowaym jest Superb w wersji kombi.
Pierwsza i trzecia generacja.