Skoda Vision X to prototyp, w którym zamontowano trzy rodzaje napędu. Jest więc klasyczny silnik spalinowy zamontowany z przodu, jest silnik elektryczny zamontowany przy tylnej osi pojazdu, z tyłu umieszczono także 2 zbiorniki na gaz ziemny (CNG), który może zasilać silnik spalinowy.

Silnik spalinowy 1.5 litra TSI ma moc 130 KM, moment obrotowy wynosi 250 Nm. Podczas hamowania pojazdu i w momentach, gdy auto toczy się, akumulatory są doładowywane. Łączny zasięg przy wykorzystaniu paliwa gazowego i benzyny wynosi 650 km. Układ spalinowo-elektryczny (hybrydowy) zapewnia Skodzie Vision X dobre osiągi: do setki przyspiesza w 9,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h.

Skoda ogłosiła Strategię 2025, w myśl której wszystkie jej modele będą dostępne w wersji elektrycznej (lub hybrydowej plug-in, czyli pozwalającej na doładowanie baterii z gniazdka 230 V). Czeska marka zapowiada także wprowadzenie w 2019 roku swojej flagowej limuzyny Superb w wersji hybrydowej plug-in.

Foto: Auto Świat
Schemat napędów w Skodzie Vision X

.