EuroNCAP to najbardziej znana organizacja, która przeprowadza testy zderzeniowe. Symulują one większość typowych wypadków drogowych. Wykorzystywane w nich manekiny dokładnie pokazują, co dzieje się z ciałem kierowcy i pasażera, w przypadku różnego rodzaju zderzeń (bocznych , czołowych, itp.). Testy obejmują również zdarzenia z udziałem pieszych, ponadto badane jest bezpieczeństwo dzieci na tylnym siedzeniu w foteliku. Po przeprowadzeniu kompleksowych testów - w każdej z badanych kategorii przyznawane są noty w postaci gwiazdek. Maksymalnie można uzyskać pięć gwiazdek.

Wprowadzone przez Euro NCAP zmiany istotnie wpływają na system punktacji testów zderzeniowych. Tym samym, poszczególnym modelom dużo trudniej jest zdobyć ocenę pięciogwiazdkową. Nowy, bardziej wymagający test zderzeniowy uwzględnia teraz test typu "whiplash". Jest to nowa kategoria stworzona w tym roku, która ma na celu ocenę stabilności foteli i stopnia ochrony podróżujących przed urazami kręgosłupa szyjnego (powstałymi szczególnie na skutek odrzutu głowy do przodu w momencie zderzenia).

Yeti posiada liczne systemy podnoszące poziom bezpieczeństwa, może być wyposażona np. w 9 poduszek powietrznych, posiada też stabilną konstrukcję karoserii, wykonaną z wysokowytrzymałej stali.

źródło: Skoda