W United States Patent and Trademark Office zarejestrowano nazwy trzech modeli: Octavia, Yeti i Superb. To może zwiastować wprowadzenie tych modeli na rynek amerykański. Czy mają one jakiekolwiek szanse na sukces?

Rynek amerykański jest specyficzny, a przede wszystkim wymagający od obcych producentów, a do takich należy Skoda. Po aferze Dieselgate Volkswagen rozważa różne warianty dalszego funkcjonowania w USA. Jednym z nich jest wprowadzenie nowej marki, którą miałaby być Skoda. To wciąż jednak tylko nieoficjalne informacje.

Obecny szef Skody Auto, Bernhard Maier, nie zaprzeczył zainteresowania amerykańskim rynkiem, który znajduje się w polu zainteresowania producenta. To także kolejna możliwość wzrostu sprzedaży. Obok USA analizuje się także możliwości wejścia na rynek Korei Południowej.

Najnowsza kampania reklamowa Skody Kodiaq powstała na Alasce.

Warto wspomnieć, iż już w przeszłości Skoda sprzedawała swoje samochody w USA. W latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku sprzedawano tam Felicie i Octavie, które jednak hitami się nie stały. Z modelem 120 i sportowym Rapidem próbowano zawojować rynek kanadyjski.