Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) poinformowała w piątek, że po dwóch miesiącach przygotowań wyprawiła 100-metrowy stalowy element w stronę drugiego brzegu. Ważąca około 300 ton "kładka" jest przeciągana z prędkością około trzech metrów na godzinę, dlatego to czasochłonny proces. Metę powinna osiągnąć w przyszłym tygodniu.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoKiedy powstanie nowy most na Wiśle?
Nowa przeprawa w Sandomierzu powstaje od 2021 r., a jej budowa ma potrwać do końca 2024 r. Wykonawcą blisko 460-metrowego mostu jest firma Intop z Tarnobrzega. Inwestycję o wartości ponad 70 mln zł realizuje w systemie "Projektuj i Buduj". Środki na połączenie dwóch brzegów Wisły tą konstrukcją pochodzą z budżetu państwa.
Drogowcy montują stalową konstrukcję mostu od listopada ubiegłego roku. Co ciekawe, mimo że będzie to nowy obiekt, wykorzystuje on odświeżone podpory starej, 70-letniej przeprawy. Poprzednia stalowa konstrukcja nie spełniała już standardów, więc w 2013 r. została wyłączona z użytku. Podpory wystarczyło jednak tylko wzmocnić i nabudować na nich nowe oczepy.
Dwa mosty w Sandomierzu, ale jedna droga
Nowy most będzie podobny do tego, który został wybudowany w 2011 r. równolegle do starej przeprawy. Nic dziwnego, cała ta operacja to bowiem w rzeczywistości rozbudowa istniejącego już mostu o nową nitkę, dzięki której przeprawa przez Wisłę w ciągu DK77 stanie się dwujezdniowa. Obecnie ruch odbywa się w obu kierunkach na jednym moście.