I trzeba przyznać, że udało się tego dokonać, wszak dostawcze Iveco zdobyło znaczący tytuł "Van of the Year 2000". Dzięki ramowej konstrukcji, szerokiej gamie podwozi z sześcioma rodzajami rozstawów osi Daily można przewozić towary o masie całkowitej od 2,8 do 6,5 tony (9 rodzajów ładowności). W nowym Iveco można zastosować nadwozie typu zamknięty furgon, skrzyniowe oraz izoterma, a także wiele zabudów specjalistycznych: bankowóz, karetka pogotowia i inne warianty. Do napędu Daily przewidziano do wyboru trzy silniki wysokoprężne, każdy o pojemności 2798 ccm: wolno ssący z komorą wstępną o mocy 85 KM, turbodoładowany z intercoolerem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, dysponujący mocą 105 KM, oraz nowoczesną jednostkę z systemem Common Rail typu Unijet o mocy 125 KM. Silniki spełniają ostre normy emisji spalin Euro 2 (jednostka Unijet Euro 3). W późniejszym terminie dostępne będą dwie jednostki: 140-konna turbodoładowana Unijet z Common Rail i zmienną geometrią turbosprężarki oraz benzynowy silnik o mocy 106 KM. W Daily przewidziano dwie skrzynie biegów: pięcio- i sześciobiegową.W przednim zawieszeniu zastosowano resor poprzeczny (w wersjach do 3,5 t) lub drążek skrętny i stabilizator (od 3,5 do 6,5 t). Z tyłu zaś znajdziemy resory piórowe bądź zawieszenie samopoziomujące. Auto może być wyposażone w ABS, ABD, EBD oraz airbag dla kierowcy i pasażera. Z dostępnych opcji możliwe jest zamówienie centralnego zamka z pilotem. Daily objęty jest roczną gwarancją mechaniczną, dwuletnią na zespół napędowy, ograniczoną przebiegiem 200 tys. km. Przeglądów należy dokonywać co 30 tys. km (silniki z wtryskiem bezpośrednim). Standardowo wyposażony Furgon 29L9V (dop. masa całk. 3,2 t, poj. przestrzeni ład. 9 m3) kosztuje netto 68 tys. zł. Janusz Borkowski
Spóźniony mistrz
Po 20 latach Iveco zaprezentowało następcę popularnego Turbo Daily. Nowy Daily ma sprostać najbardziej wygórowanym potrzebom transportowców i podobnie jak poprzednik odnieść rynkowy sukces.