Od stycznia do marca 2016 r. w Europie sprzedano 3 931 903 nowych samochodów, co w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku stanowi 8,1 proc. wzrost. Rekordowy był także marzec 2016, który o 5,7 proc. okazał się lepszy od tego samego miesiąca rok wcześniej.
Sprzedaż nowych samochodów wciąż rośnie, a jest to już 31 miesiąc z rzędu. Liczba rejestracji nowych aut wkrótce może osiągnąć poziom przed kryzysem. Z problemami wciąż się zmaga liderujący od lat Volkswagen.
Nadal zdecydowanym liderem sprzedaży nowych aut w Europie pozostaje Volkswagen, którego sprzedaż w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2016 r. była o 0,5 proc. niższa niż w analogicznym okresie minionego roku. Sprzedano 434 867 aut, a to oznacza 11,1 proc. udział w rynku (przed rokiem było to 12,0 proc.).
W segmencie aut luksusowych kolejność bez zmian – Audi, BMW i Mercedes-Benz. Największym wzrostem w I kwartale 2016 r. może pochwalić się Mercedes-Benz (+12,6 proc.). Największy wzrost wśród producentów z pierwszej dziesiątki odnotował włoski Fiat (+16,9 proc.).
Sprzedaż nowych aut w Europie (I-III. 2016 r.) - marki:
| Poz. | Marka | Sprzedaż I-III/2016 | Wzrost 2015/2016 [%] | Udział w rynku [%] |
|---|---|---|---|---|
| 1. | Volkswagen | 434.867 | -0,5 | 11,1 |
| 2. | Ford | 286.961 | +7,7 | 7,3 |
| 3. | Opel/Vauxhall | 268.782 | +10,9 | 6,8 |
| 4. | Renault | 262.949 | +8,1 | 6,7 |
| 5. | Peugeot | 235.406 | +5,7 | 6,0 |
| 6. | Audi | 215.243 | +11,9 | 5,5 |
| 7. | BMW | 205.696 | +12,5 | 5,2 |
| 8. | Mercedes-Benz | 202.238 | +12,6 | 5,1 |
| 9. | Fiat | 200.324 | +16,9 | 5,1 |
| 10. | Škoda | 165.014 | +9,0 | 4,2 |
| 11. | Toyota | 161.183 | +3,2 | 4,1 |
| 12. | Nissan | 160.801 | -2,5 | 4,1 |
| 13. | Citroën | 150.364 | +4,7 | 3,8 |
| 14. | Hyundai | 126.519 | +5,5 | 3,2 |
| 15. | Kia | 110.600 | +15,1 | 2,8 |
| 16. | Dacia | 101.083 | +4,5 | 2,6 |
| 17. | Seat | 86.378 | -3,4 | 2,2 |
| 18. | Volvo | 70.758 | +12,2 | 1,8 |
| 19. | Mazda | 68.787 | +28,5 | 1,7 |
| 20. | Suzuki | 50.461 | +9,0 | 1,3 |
| - | RAZEM | 3.931.903 | +8,1 | - |
Wśród koncernów liderem I kwartału 2016 r. pozostaje Volkswagen Group ze sprzedażą 919 413 egz. (+3,5 proc.). Największy wzrost wśród koncernów sklasyfikowanych w pierwszej dziesiątce odnotował koncern FCA (+16,3 proc.).
Sprzedaż nowych aut (I-III. 2016 r.) - koncerny:
| Poz. | Koncern | Sprzedaż I-III/2016 | Zmiana 2015/2016 [%] | Udział w rynku [%] |
|---|---|---|---|---|
| 1. | VW Group | 919.413 | +3,5 | 23,4 |
| 2. | Aliance Renault-Nissan | 524.833 | +3,9 | 13,4 |
| 3. | Group PSA | 405.991 | +5,1 | 10,3 |
| 4. | Ford | 286.961 | +7,7 | 7,3 |
| 5. | GM | 269.317 | +10,7 | 6,8 |
| 6. | FCA Group | 264.262 | +16,3 | 6,7 |
| 7. | BMW Group | 254.041 | +11,8 | 6,5 |
| 8. | Hyundai-Kia | 237.119 | +9,8 | 6,0 |
| 9. | Daimler | 229.380 | +13,0 | 5,8 |
| 10. | Toyota Group | 173.269 | +4,2 | 4,4 |
| - | RAZEM | 3.931.903 | +8,1 | - |