- Sprzedaż opon w największym segmencie spadła o kolejne 3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej
- Największe spadki dotyczą sprzedaży opon do samochodów osobowych
- Po sprzedaży opon widać, jakie samochody w Polsce są coraz bardziej popularne – trend jest wyraźnie widoczny
Najgorzej to wygląda w segmencie opon do samochodów ciężarowych – sprzedaż rok do roku spadła o 15 proc. Niewiele lepiej jest w przypadku opon do samochodów dostawczych – sprzedaż spadła o 12 proc. Na tym tle rynek opon do aut osobowych wygląda nieźle – stracił tylko (kolejne) 3 proc.
Warto jednak zwrócić uwagę na opony do SUV-ów: tu widać wyraźny wzrost sprzedaży. Nie powinno to dziwić – ten segment samochodów staje się nie tylko w Europie, lecz także w Polsce coraz bardziej popularny.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo- Przeczytaj także: Zaparkował na darmowym parkingu pod hipermarketem. Ma zapłacić 190 zł, bo nie był dość czujny
W Europie coś drgnęło – rośnie sprzedaż opon do osobówek
W Europie wciąż kuleje sprzedaż opon do samochodów ciężarowych, pustkę w kieszeniach klientów indywidualnych najbardziej widać po spadkach w sprzedaży opon motocyklowych, ale opony "osobowe" zaczęły sprzedawać się ciut lepiej. O trzy procent lepiej.
Ciekawostką jest natomiast, jak zmienia się podejście Europejczyków do opon sezonowych: rośnie sprzedaż opon całorocznych. Zimowa pogoda na początku roku podbiła też sprzedaż zimówek.
W Polsce na koniec 2023 r. udział w rynku opon całorocznych osiągnął już 21 proc. Rosnące koszty usług wulkanizacyjnych napędzają ten trend.