- Prezydent podpisał nowelizację ustawy o drogach publicznych umożliwiającą szersze stosowanie Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania
- Nowe przepisy pozwalają na tworzenie ŚSPP nie tylko w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców
- Strefy mogą być wprowadzone zarówno w centrum miast, jak i na terenach uzdrowiskowych lub objętych ochroną uzdrowiskową
Nowe przepisy otwierają możliwość tworzenia ŚSPP nie tylko w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, ale także w mniejszych miejscowościach. Dodatkowo zgodnie z nowelizacją, takie strefy mogą być wprowadzane nie tylko w centrum miast, lecz także na terenach uzdrowiskowych lub objętych ochroną uzdrowiskową.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoStrefy płatnego parkowania nie tylko w największych miastach
Poszerzenie lokalizacji ma, według założeń, usprawnić funkcjonowanie stref i pozwolić na bardziej elastyczne dostosowanie ich do lokalnych potrzeb. Jak poinformowała Kancelaria Prezydenta, nowe przepisy weszły w życie po aprobacie Senatu oraz izby poselskiej.
Śródmiejskie Strefy Płatnego Parkowania funkcjonują w polskim prawie od września 2019 r., uzupełniając istniejące już Strefy Płatnego Parkowania (SPP). Główna różnica między nimi polega na częstotliwości pobierania opłat — w SPP obowiązują one w dni robocze, natomiast w ŚSPP użytkownicy muszą płacić za parkowanie każdego dnia, w tym w weekendy i święta.
Nowelizacja ustawy, która zdaniem ustawodawców przyczyni się do sprawniejszego zarządzania ruchem drogowym, zacznie obowiązywać po upływie 30 dni od dnia jej ogłoszenia. Podjęta przez rząd zmiana zyskała pozytywną opinię zarówno w Sejmie, jak i w Senacie.