Dotychczasowym partnerem biznesowym SsangYonga był indyjski koncern Mahindra&Mahindra, który jednak wycofał się ze współpracy z koreańską firmą. Tym samym SsangYong chce nawiązać współpracę z innymi podmiotami, które za pośrednictwem koreańskiego koncernu chcą wejść na europejski rynek.
Przeciągające się negocjacje z potencjalnym inwestorem, który otrzymał wyłączne prawo prowadzenia rozmów, spowodowały, że producent zdecydował się na wystąpienie do sądu o nadzorowane postępowanie naprawcze. Sąd w Seulu 15 kwietnia 2021 r. wydał postanowienie o rozpoczęciu postępowania restrukturyzacyjnego.
Procedura ta ma pozwolić na szybsze zakończenie rozmów z pierwszym inwestorem. Co ważne Ssangyong Motor będzie mógł prowadzić równoległe negocjacje w kilkoma pozostałymi podmiotami, które zgłosiły chęć przejęcia. Plan naprawczy wraz z nowym inwestorem powinien być przedstawiony przez Ssangyong Motor do 1 lipca 2021 r.
SsdangYong – zmiany także w Polsce
Jedna z największych w Polsce grup dealerskich PTH rozszerzyła swoją działalność, czego efektem jest powołanie SsangYong Auto Polska jako generalnego importera Koreańskich samochodów. Grupa PTH posiada autoryzacje 11 marek i prowadzi działalność w 30 lokalizacjach.
Pomimo obecności na naszym rynku od wielu lat, koreańska marka dopiero w ostatnim czasie konsekwentnie buduje swoją pozycję wprowadzając od 2015 r. przynajmniej jeden nowy model w każdym kolejnym roku.
Zarówno przedstawiciele Ssangyong Motor, jak i nowego polskiego importera SsangYong Auto Polska liczą, że nowy inwestor zainicjuje kolejny etap rozwoju produktów, a tym samym wzbogaci gamę samochodów oraz umocni rozpoznawalność marki.