Stan stały

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W1995 roku zakończyły się mistrzostwa DTM (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft). Wygrał je wówczas Bernd Schneider na Mercedesie klasy C.

W bieżącym sezonie reaktywowano tę serię wyścigową pod tym samym skrótem, ale nieco zmienioną nazwą. Słowo Meisterschaft zostało zastąpione przez Masters. Wynik końcowy nowego DTM był taki sam jak przed pięciu laty. Ponownie zwyciężył ten sam kierowca - Bernd Schneider i znów na Mercedesie, z tym że teraz dokonał tego na modelu CLK DTM.Na sezon 2000 zaplanowano dziewięć podwójnych eliminacji. Rozegrano jednak tylko osiem. Na najnowocześniejszym torze Europy, zbudowanym za 310 milionów marek, EuroSpeedway Berlin Brandenburg w Lausitz zawody odwołano. W pierwszym wyścigu podczas ulewnego deszczu kierowcy pokonali tylko dziewięć okrążeń za safety carem. Do drugiego już nie wyjeżdżano. Kiedy przestało padać, na torze stała woda, na śliskiej nowej nawierzchni ściganie byłoby zbyt ryzykowne. 62 tysiące widzów pożegnało zawody gwizdami, na następne mogą przyjść bez biletów.Wygranymi w pozostałych wyścigach podzielił się Mercedes CLK DTM z Oplem Astrą V8 Coupé. Obie marki odniosły po osiem zwycięstw. Dla Mercedesa zwyciężali Bernd Schneider (sześć razy) i Klaus Ludwig (dwa razy). Ludwig po kolejnym rozstaniu ze sportem samochodowym powrócił do wyścigów. Przed startem DTM wydawało się, że to tylko chwyt reklamowy. Prawda okazała się jednak inna: kierowca Mercedesa wciąż umie jeździć i to bardzo szybko.Wśród zawodników Opla zwycięstwa odnieśli - drugi w DTM 2000 Manuel Reuter (cztery), Uwe Alzen (trzy) i Joachim Winkelhock (jedno). Dużo słabiej spisywała się trzecia z uczestniczących w mistrzostwach DTM marek - Audi. W pierwszych zawodach Audi TT-R ustępował swym rywalom o kilka sekund. W końcówce sezonu zaczął już powoli nawiązywać z nimi walkę. W pierwszym wyścigu w Oschersleben Laurent Aiello, jeden z najlepszych kierowców samochodów turystycznych lat dziewięćdziesiątych, mistrz STW 1997 i BTCC 1988, doprowadził Audi do mety na piątym miejscu.Bernd Schneider drugi tytuł mistrza DTM zapewnił sobie na dwa wyścigi przed końcem serialu. W sumie ten 36-letni mieszkaniec Monte Carlo w tych mistrzostwach odniósł trzydzieści zwycięstw. W DTM zaczynał w roku 1986 w Fordzie. Od 1991 roku związał się z Mercedesem. W jego barwach sześć lat później wywalczył tytuł mistrza świata kategorii GT. Bernd Schneider w latach 1988-1990 wystartował w 9 Grand Prix Formuły 1.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków