Zaprezentowane po raz pierwszy w roku 2010 model A7 Sportback, zwracało uwagę swoją elegancją osiągniętą dzięki długiej masce i stromo opadającemu tyłowi. Pięciodrzwiowe auto zostało przez producenta odmłodzone. Co zmieniono?
Najbardziej rzucające się w oczy zmiany to: obramowanie osłony chłodnicy, zderzaki, końcówki dużych rur wydechowych oraz reflektory. W standardzie montowane są teraz przednie reflektory diodowe, a na życzenie dostępne są reflektory Matrix LED, które optymalnie oświetlają drogę bez oślepiania innych uczestników ruchu drogowego.
Karoseria nowego Audi A7 Sportback, zbudowana w znacznej mierze z aluminium oraz twardych i bardzo twardych stopów stali, jest tak skonstruowana, by maksymalnie tłumić hałas. Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa kryje bagażnik o podstawowej pojemności 535 l. Po złożeniu tylnych oparć, przestrzeń bagażowa powiększa się do 1390 l.
Sportowa stylistyka pojazdu znajduje odzwierciedlenie w jego wnętrzu. Tu możemy zaobserwować poziomą linię obiegającą kierowcę i pasażera, elegancką tablicę rozdzielczą oraz nowe materiały zastosowane we wnętrzu, m.in. listwa dekoracyjna z aluminium/drewna orzechowego Beaufort oraz skóra Valcona.
Klienci mają do wyboru aż cztery warianty siedzeń, a przednie fotele można opcjonalnie wyposażyć w wentylację i w funkcję masażu. Elementem wyposażenia seryjnego jest system obsługi MMI Radio, na życzenie uzupełniany o wyświetlacz head up, pokazujący wszystkie najważniejsze informacje na szybie, na wprost pola widzenia kierowcy.
Na początek, nowe Audi A7 Sportback oferowane jest z pięcioma jednostkami napędowymi – dwoma silnikami benzynowymi i trzema wysokoprężnymi. Zakres ich mocy sięga od 218 KM do 333 KM. Wszystkie spełniają normę Euro 6.
Trzylitrowy motor V6 w wersji "ultra", o mocy 218 KM, w połączeniu z napędem na przednią oś zużywa średnio zaledwie 4,7 l paliwa na 100 km, co odpowiada emisji 122 g CO2 na km. W S7 Sportback montuje się topowy silnik Audi - 4.0 TFSI o mocy 450 KM, wykorzystujący innowacyjną technikę COD (cylinder on demand), która przy niższych obciążeniach dezaktywuje wybrane cylindry.
Jednostka napędowa 3.0 TDI Biturbo clean diesel o mocy 320 KM współpracuje z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a wszystkie pozostałe silniki z siedmiostopniową przekładnią S tronic. Warianty z napędem tylko na przednią oś wyposażono w nową przekładnię z podwójnym sprzęgłem, która zastąpiła skrzynię multitronic. W modelach o mocy powyżej 200 272 KM, stały napęd na cztery koła quattro można uzupełnić o sportowy mechanizm różnicowy, w aktywny sposób przekazujący moment obrotowy na koła osi tylnej.
Nowe Audi A7 Sportback jeździ na kołach o średnicy od 17 do 21 cali. Niektóre wersje silnikowe wyposażono w nowe hamulce o lekkiej konstrukcji.
Audi A7 Sportback posiada nawigację MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. Uzupełnieniem jest tu Audi connect. Wykorzystując szybki standard transmisji danych LTE, łączy nowe pięciodrzwiowe coupé z internetem. Audi Phone Box pozwala na skonfigurowanie osobistego telefonu komórkowego z anteną samochodową, poprawiając w ten sposób zasięg i jakość rozmów. Wrażeń słuchowych dostarczy system nagłaśniający Advanced Sound System marki Bang & Olufsen.
Audi ma w ofercie również systemy wsparcia kierowcy, w tym tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, znacznie ulepszony asystent jazdy nocą i system bezpieczeństwa Audi pre sense. Asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist i aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist, ściśle współpracują za sobą tak, by zmiana pasa ruchu była jak najbezpieczniejsza.