Nowa atrapa chłodnicy Subaru wymaga przyzwyczajenia, dotyczy to również nowego modelu Tribeca. Niewiele samochodów wzbudziło tyle emocji już podczas prezentacji pierwszych zdjęć, a w rzeczywistości sytuacja się powtarza. Nawet siedmiomiejscowe auto wygląda z zewnątrz mniejsze niż wewnątrz, a stylistyka nadwozia czerpie np. z Porsche Cayenne (przód, sylwetka), Ssang Yong Kyron (koncepcja tyłu) czy Alfy Romeo (tylne lampy). W porównaniu z dotychczasowymi modelami Subaru rozmiary Tribeci są dosyć znaczne – 4.857 mm długości, 1.878 mm szerokości, 1.686 mm wysokości, rozstaw osi 2.750 mm.
W środku, głównie na przednich siedzeniach, załoga delektuje się luksusem i jakościowym wykończeniem, specyficzna architektura konsoli centralnej w niczym nie przeszkadza. Przestrzeń swoją adaptabilnością i wymiarami przypomina raczej samochody MPV. Oferowany za dopłatą trzeci rząd siedzeń można składać, dzięki czemu powstaje równa podłoga przestrzeni ładunkowej. Wsiadanie i zmienność układu siedzeń jest ułatwione dzięki możliwości przesuwania drugiego rzędu siedzeń w zakresie 20 cm. Europejska wersja ma elektronicznie składane lusterka zewnętrzne, większą dozwoloną masę przyczepy, zmodyfikowany układ hamulcowy i europejskie nastawy zawieszenia.
Między danymi technicznymi najbardziej wyróżnia się wielkość prześwitu 213 mm (!), przy czym np. BMW X5 dysponuje wartością 180 mm. Chociaż Tribeca nie jest przeznaczona do pokonywania bagnistego terenu, przedstawiciele producenta już w Genewie nieoficjalnie twierdzili, że auto jest tak samo sprawne w terenie, jak Outback. Ostateczny werdykt przyniesie jednak dopiero tradycyjny test.
Napęd 1925 kg ciężkiego Subaru zapewnia 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,0 l, który znany jest z topowych, luksusowych wersji Legacy czy Outbacka. W modelu Tribeca jednostka osiąga moc maksymalną 245 KM przy 6600 obr./min, a krzywa momentu obrotowego osiąga maksymalnie 297 Nm przy 4200 obr./min. Samochód oferowany jest m. in. z 5-stopniowym automatem, 18-calowymi kołami i systemem stabilizacji toru jazdy. Symetryczny napęd na wszystkie koła rozdziela moc silnika w stosunku 45:55 (przód:tył), ale w nagłych wypadkach stosunek ten automatycznie się zmienia.
W praktyce pierwsze, a w dodatku bardzo przyjemne wrażenie robi niski poziom hałasu. W mieścieprzy prędkościach do 80 km/h w aucie jest naprawdę cichutko, a przy prędkościach autostradowych Tribeca może śmiało konkurować z liderem tej kategorii, Lexusem RX. Przyjemnie zaskoczyła nas mała średnica zawracania, co w połączeniu z kamerą cofania umożliwia łatwe manewrowanie.
Wdepnięcie gazu do podłogi ma podobny efekt jak w Legacy z tym samym silnikiem – prawie dwutonowe auto bez emocji przyśpiesza, a kiedy zaczynamy się żalić, że przyśpieszenie do 50 km/h trwa zbyt długo, rzutem oka na tarczę prędkościomierza dowiadujemy się, że jedziemy setką. Szybkie hamulce i niespodzianka – cisza co prawda leczy, jednak przesiąść się do Tribeci z Imprezy oznacza radykalną zmianę w odczuwaniu prędkości. Kilka szybko przejechanych zakrętów potwierdziło bardzo dobrą stabilność auta także na mokrej nawierzchni, chociaż z trochę odczuwalnymi przechyłami nadwozia. Układ kierowniczy jest bardzo czytelny, a 18-calowe koła, na których zamontowano opony w rozmiarze 255/55 niespodziewanie dobrze zachowują się także na poprzecznych nierównościach. Zużycie paliwa w mieście podczas jazdy na granicy dozwolonych prędkości z pełnym wykorzystaniem dynamiki 6-cylindrowca wynosiło wg danych komputera pokładowego 14,5 l/100 km. Producent podaje średnie zużycie paliwa w mieście/poza miastem w zakresie 17,2/9,6 l/100 km, a zużycie w cyklu mieszanym 12,3 l/100 km.
B9 Tribeca 3,0 Comfort, 5-miejscowaBenzynowy silnik 3,0 l o mocy 245 KM z 5-biegowym automatem z systemem „Sportshift”, stały napęd na cztery koła marki Subaru z systemem sterowania dynamiką auta – Vehicle Dynamics Control, czujnik reagujący na przewrócenie auta, przednie i boczne poduszki oraz kurtyny, przednie aktywne zagłówki, awaryjny asystent hamowania – Emergency Brake Assist, masa przyczepy 2000 kg, 18-calowe obręcze ze stopów lekkich z oponami 255/55, dwustrefowa klimatyzacja, w ośmiu kierunkach regulowane siedzenie kierowcy i pasażera jadącego z przodu, przednie światła przeciwmgielne, podgrzewane lusterka zewnętrzne, automatyczna zmieniarka na 6 płyt kompaktowych z dziewięcioma głośnikami i możliwością odtwarzania plików MP3 oraz skórzana kierownica z pilotem zestawu audio, tapicerka z tkaniny.
B9 Tribeca 3,0 Executive, 5-miejscowaTo samo, co wersja Comfort, a dodatkowo: obicie wnętrza skórą, pamięć ustawień fotela kierowcy i lusterek zewnętrznych, podgrzewane przednie fotele, szyberdach, nawigacja DVD z kamerą cofania.
B9 Tribeca 3,0 Executive +2, 5+2 miejscowaTo samo, co wersja Executive, a dodatkowo: trzeci rząd siedzeń, składający się z dwu foteli obróconych zgodnie z kierunkiem jazdy, system rozrywki DVD dla tylnych siedzeń, włącznie z dwoma słuchawkami i pilotem, klimatyzacja dla tylnej części auta.
Podstawowe różnice w stosunku do wersji „amerykańskiej”:- zestopniowanie skrzyni biegów dostosowane do europejskiego gustu- ulepszone chłodzenie silnika oraz dodatkowo zamontowana chłodnica oleju w skrzyni biegów- nastawy zawieszenia dostosowane do europejskich dróg- dostosowanie przednich i tylnych lamp do norm europejskich- instalacja w tylnym zderzaku światła przeciwmgielnego- przedni i tylny zderzak dostosowane do norm deformacyjnych (tzw. norma crash)- zestaw audio z CD dostosowany do norm europejskich- system nawigacji DVD z mapami państw europejskich- 3-letnia/100.000 km gwarancja na auto oraz 12-letnia gwarancja na perforację nadwozia- w cenie usługa Subaru Assistance