W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
BMW X1, czyli nowy wzór w całym segmencie
BMW X1 idealnie wpisuje się w tak lubiany przez Europejczyków segment samochodów kompaktowych. Kochamy auta tych rozmiarów, ponieważ łączą praktyczność z wymiarami, które pozwalają wygodnie manewrować po mieście oraz z atrakcyjną ceną. BMW X1 mierzy 4500 mm długości, 2104 mm szerokości z lusterkami i 1642 mm wysokości. Rozstaw osi mierzący 2692 mm zapewnia przestronność tylnej kanapy. Z kolei bagażnik pomieści od 540 do 1600 l. I ma teraz bardzo ciekawą ofertę zwłaszcza dla modelu iX1, który dostępny jest teraz od 920 zł netto miesięcznie lub w bardzo atrakcyjnym leasingu BMW 0 proc. Skąd aż tak atrakcyjna rata? Elektryczne BMW łapie się do rządowego programu dopłat NaszEauto, a to oznacza, że można liczyć na nawet do 40 tys. zł dopłaty. To okazja jeśli weźmiemy pod uwagę, co nowe X1 ma do zaoferowania. Nowoczesne wnętrze imponuje jakością wykorzystanych materiałów i wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami z zakrzywionym wyświetlaczem BMW z zaawansowanym systemem multimedialnym. W tej klasie nie było jeszcze tak nowoczesnego auta. BMW ma bardzo szeroką ofertę silnikową. X1 można wybrać z silnikiem benzynowym, wysokoprężnym lub elektrycznym.
Wersja elektryczna nie oznacza żadnych kompromisów
Elektryczne BMW iX1, z wyjątkiem detali, nie różni się wyglądem od X1. Jest też równie praktyczne i funkcjonalne. W samochodach elektrycznych nowej generacji nie ma już mowy o kompromisach. Wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości. Kabina jest całkiem przestronna, a bagażnik duży — o pojemności 490-1495 l. To wielkość wystarczająca do spakowania urlopowych walizek całej rodziny. Najnowsze generacje systemu BMW iDrive oraz BMW Live Cockpit Plus bazują na systemie operacyjnym BMW 8 i obejmują zakrzywiony ekran z nowoczesnym interfejsem graficznym, a także inteligentnego asystenta osobistego o rozszerzonym zakresie funkcji. W pełni cyfrowy zespół ekranów obejmuje ekran informacyjny o przekątnej 10,25 cala i 10,7-calowy wyświetlacz kontrolny. Dzięki nowemu systemowi BMW iDrive urządzenia pokładowe kierowca może obsługiwać nie tylko dotykowo, lecz także za pomocą głosu.
Którą wersję BMW iX1 wybrać? Obie imponują parametrami
Tak atrakcyjna oferta sprawia, że może to być najlepszy moment na zakup elektrycznego BMW X1. Dostępne są dwie wersje z takim napędem. Ta mocniejsza to dwa silniki i aż 313 KM mocy. Kierowca może się cieszyć dynamiczną jazdą i osiągami na poziomie 5,6 s od 0 do 100 km na godz. bez emisji szkodliwych substancji. Zasięg na jednym ładowaniu to nawet do 438 km. Druga propozycja to wersja z silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM i napędem na przód. Również legitymuje się bardzo dobrymi liczbami. Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. zajmuje 8,6 s. Zasięg? Nawet 438 km wg WLTP, dzięki akumulatorowi o pojemności 65 kWh. BMW iX1 oferuje oczywiście technologię szybkiego ładowania. Naładowanie akumulatora z 10 do 80 proc. zajmuje mniej niż 30 minut, co sprawia, że iX1 odnajdzie się nie tylko w mieście, ale także na dłuższych trasach drogami szybkiego ruchu.