Na decyzję kierownictwa Suzuki miał nie tylko wpływ kryzys ekonomiczny, ale także decyzje FIA o zmianie specyfikacji samochodów w 2010 roku. Zgodnie z tym samochód Suzuki SX4 WRC może być jeszcze wystawiany do rajdów tylko w 2009 roku, a to zbyt duże koszty, żeby projekt ten realizować tylko przez jeden rok.

Poinformowano także, że nada Suzuki Europe będzie obsługiwać swoich dotychczasowych klientów w serialu JWRC, a importerzy będą wspomagać krajowe rajdy.

To kolejna smutna wiadomość, dla miłośników rajdów. Z całą pewnością cięcie kosztów, podobnie jak w wyścigach Formuły 1, zmierza do zmniejszenia atrakcyjności tego sportu. Szkoda, że szefowie FIA nie wyciągnęli wniosków z wcześniejszej lekcji i po rezygnacji kilku zespołów (Peugeot, Mitsubishi) sukcesywnie ograniczają światowe rajdy.

Wiadomo, że sport wyczynowy musi kosztować i tego nie da się uniknąć. To także znakomite poletko doświadczalne dla producentów.