Różnica między starym, a nowym systemem polega na tym, że obraz, który dociera do kierowcy jest także analizowany przez komputer. Umożliwia to wyróżnienie pieszych spośród reszty obiektów znajdujących się na drodze.

Aktywny system Boscha składa się z czterech podstawowych elementów. Działające w podczerwieni światła oświetlają obszar, który nagrywany jest przez kamerę zainstalowaną za przednią szybą pojazdu. Obraz przekazywany jest przez jednostkę sterującą do ekranu o wysokiej rozdzielczości, który zamontowany jest w kokpicie - dzięki temu kierowca ma większą świadomość tego, co znajduje się przed pojazdem. Światła działające w podczerwieni mają zasięg 150 metrów, czyli trzy razy większy niż ma to miejsce w tradycyjnych reflektorach. Mimo dużego zasięgu nie oślepiają one innych użytkowników drogi.

Pierwszym produkcyjnym samochodem, w którym zastosowano tą technologię był nowy Mercedes E-klasy. System znany w Mercedesie jako „Night View Asstist Plus" dostępny jest także w najnowszej generacji S-klasy.

źródło: Bosch