W ten sposób dr Neumann stał się pierwszym „cyfrowym dyrektorem generalnym” wśród szefów europejskich firm produkujących samochody. Tym samym jasno dał do zrozumienia, że sposób komunikowania się dopasowany do grupy docelowej jest istotnym czynnikiem decydującym o sukcesie. Pisząc na portalu społecznościowym, w ten innowacyjny sposób dr Neumann daje wyraz jednej z wartości firmy Opel, jaką jest „przystępność” oraz koncepcji „nowoczesnej struktury organizacyjnej”.

Krótkie wiadomości cyfrowego dyrektora generalnego publikowane w kanale @KT_Neumann docierają co roku do ponad 3 milionów osób. Szef firmy Opel udziela się także w innych mediach społecznościowych, takich jak LinkedIn, YouTube i XING, a liczba śledzących go użytkowników tych serwisów codziennie rośnie. Ale to nie wszystko. Użytkownicy mają teraz okazję poznać dr. Karla-Thomasa Neumanna z zupełnie innej strony, gdyż 55-letni dyrektor zamierza podzielić się częścią swojej prywatności na Instagramie. Będzie publikował zdjęcia ze swoich wypraw rowerem górskim, rejsów żaglówką, przejażdżek klasycznymi Oplami i z joggingu.

- Twitter dał dr. Karlowi-Thomasowi Neumannowi pierwszy impuls do tego, aby zaistnieć w mediach społecznościowych — powiedział Johan Willems, wiceprezes ds. komunikacji w firmie Opel - Nasz cyfrowy szef pokazuje nam, jak ważne jest docieranie do różnych grup odbiorców poprzez właściwy kanał. Potwierdza także, że do kwestii przystępności podchodzimy bardzo poważnie: wszystkie nasze działania są podporządkowane potrzebom klientów.

Neumann, jako jeden z 500 uczestników ekskluzywnego i ogólnoświatowego programu liderów opinii LinkedIn, już od kilku miesięcy publikuje na tej platformie cenne informacje na temat trendów w branży, zagadnień kadrowych oraz własnej motywacji jako dyrektora generalnego firmy Opel. Jego komentarze ukazujące się w języku niemieckim, angielskim i francuskim czyta co miesiąc około 9 000 osób. Niedawno szef Opla otrzymał także zaproszenie od serwisu XING, w którym dzieli się swoją wiedzą jako „dobrze poinformowana osoba z branży”. Dzięki temu ponad 10 milionów niemieckojęzycznych specjalistów może korzystać z jego doświadczenia.

Jeszcze szerszą widownię dr Neumann gromadzi dzięki swojemu videocastowi na YouTube, gdzie właśnie można obejrzeć 38. wystąpienie szefa firmy Opel. Mnóstwo wiadomości o najnowszych produktach i rozwiązaniach wprowadzanych w firmie ukazuje się też regularnie w innych mediach społecznościowych, takich jak Opel-Blog i Facebook.