Mistrz Polski i zdobywca Pucharu Europy 2008, reprezentujący węgierski team Factory Racing, będzie rywalizował w klasie Supersport na motocyklu Triumph Daytona 675.

Na wyścig w Katarze zespół przywiezie dla Polaka dwa nowe silniki. Paweł zna obiekt w Losail. Cztery lata temu startując w klasie Supersport zdobył tam punkty w Mistrzostwach Świata, zajmując 13 miejsce.

Paweł Szkopek: Jestem pozytywnie nastawiony do tego wyścigu. Znam tor w Katarze, choć ciężko mi powiedzieć czy należy on do moich ulubionych. Podczas mojego ostatniego startu na Losail w 2005 roku, był to zupełnie nieznany zawodnikom, nowy obiekt. Opony, którymi wtedy dysponowaliśmy, nie za bardzo się sprawdzały. Trzeba pamiętać, że w Katarze temperatura powietrza wynosi teraz w dzień około 40 st.C. To spore wyzwanie szczególnie dla opon jak i jednostki napędowej. Torjest troszkę wolniejszy ale bardziejtechniczny niż np. Phillip Island w Australii, choć na prostej możemy osiągać ponad 290 km/h. Zawodnicy też nie będą mieli łatwo. Nie jest dla mnie problemem szybko dostosować się do tego obiektu. Znam już układ zakrętów i będę starał się odnaleźć właściwie tempo jazdy jak najszybciej. Priorytetem będzie ukończenie wyścigu na punktowanej pozycji.

Zawodnik Automobilklubu Polski wyleciał do Kataru wponiedziałek. Dzień później mechanicy Factory Racing rozpoczęli na miejscu przygotowania do treningów i wyścigu. Kwalifikacje odbędą się w czwartek i piątek. Wyścig klasy Supersport rozpocznie się w sobotę o godz. 11.25 polskiego czasu. Kierowcy będą mieli do przejechania 18 okrążeń.

Tor Losail (Katar) ma długość 5380 metrów. Posiada sześć lewychi dziesięć prawych zakrętów. Prosta startowa ma ponad kilometr. To jeden z najnowszych obiektów tego typu na świecie, oddany do użytku w październiku2004 roku. Jego pustynne położenie w pobliżu miejscowości Doha dodaje mu niecodziennego kolorytu. Obiekt otoczony jest sztuczną trawą, aby zapobiec przedostawaniu się piasku na tor. W 2007 roku zamontowano sztuczne oświetlenie, pozwalające na rozgrywanie nocnych wyścigów. Budowa kompleksu trwała niecały rok i kosztowała 58 mln dolarów.

Paweł Szkopek to jeden z najbardziej utytułowanych polskich wyścigowych zawodników motocyklowych. Jest pierwszym Polakiem, który wystąpiłw motocyklowych Mistrzostwach Świata Superbike i Supersport i jak dotąd jedynym, który zdobył w nich punkty. Na swoim koncie ma również starty w Mistrzostwach Świata Endurance. Sezon 2008 jest potwierdzeniem jego świetnej formy: Paweł sięgnął po tytuł Mistrza Polski w klasie Superbike, zdobył też Puchar Europy w klasie Superstock 1000. 3 sierpnia 2008 roku zadebiutował w fabrycznym teamie Triumpha w rundzie Mistrzostw Świata na torze Brands Hatch w Wielkiej Brytanii.

Factory Racing to węgierski zespół wyścigowy z siedzibą w Budapeszcie, którego właścicielem jest Robert Balogh. Międzynarodowy ekipa mechaników debiutowała w Mistrzostwach Świata w sezonie 2008. Partnerem zespołu jest mediolańska firma BE1, która dostarcza wyczynowe jednostki napędowe. Zgodnie z przepisami serialu, motocykle są wyposażone w wyścigowe ogumienie Pirelli. Motocyklem Pawła Szkopka zajmuje się na stałe dwóch włoskich mechaników, maszynę Mateja Smrza obsługuje zespół trzech czeskich techników.

W Mistrzostwach Świata rozgrywanych od 1988 roku, startują motocykle produkcyjne wyposażone w czterosuwowe silniki. Kierowcy startują w dwóch klasach: Superbike oraz Supersport. Serial składa się z 14 rund rozgrywanych na torach całego świata. Każda runda obejmuje dwa dni kwalifikacyjne (piątek, sobota) oraz niedzielny wyścig (Katar stanowi wyjątek, wyścig rozgrywany jest w sobotę). Jednym z satelickich, fabrycznych teamów wystawiających motocykle w Mistrzostwach Świata jest węgierski Factory Racing. Marka Triumph powróciła do rywalizacji w 2008 roku wystawiając dwóch zawodników w klasie Supersport i jednego w klasie Superstock 600.

Triumph Daytona 675 w wersji wyczynowej dysponuje mocą 138 KM i momentem obrotowym 84 Nm. Limit obrotów to: 14.700 obr/min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi poniżej 3 sekund.