Pojazd otrzymał nową przednią część nadwozia, która nawiązuje do konceptu Sandero Stepway, a także przypomina najnowsza generację modeli Renault. Nowy jest przedni zderzak i umieszczenie świateł mgłowych.
W tylnej części zmieniła się grafika świateł zespolonych, a pod logo producenta umieszczono widoczny z daleka napis Sandero.
We wnętrzu zmodyfikowano grafikę zegarów, zmieniona środkowa konsola otrzymała nowy radioodtwarzacz. Producent również potwierdził lepsze wyciszenie wnętrza.
W brazylijskiej ofercie będzie jeden silnik benzynowy – 1.6i V Hi-Torque o mocy 97 KM. Dwa pozostałe silniki to: 1.0 16V Hi-Flex o mocy 77,5 KM i 1.6i 16V Hi-Flex o mocy 114 KM, przystosowane do spalania etanolu.
Warto przypomnieć, że Dacia Sandero miała premierę we wrześniu 2007 roku, a europejska wersja zaprezentowana została w marcu 2008 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie. Natomiast wersja off-roadowa Stepeway w Brazylii pojawiła się pod koniec sierpnia 2008 roku, a Dacia po raz pierwszy pokazała ją w maju 2009 roku podczas salonu w Barcelonie.