Od początku produkcji są problemy z autem, które miało być najtańszą ofertą na rynku. Użytkownicy nie zaakceptowali pojazdy, który miał w Indiach zastąpić motocykl, a w Europie wkroczyć na ulice zatłoczonych miast.

Wersja benzynowa napędzana dwucylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 624 cm3 okazała się za słaba i nie zrobiła kariery. Kolejnym etapem było zamontowanie turbosprężarki, co pozwoliło na zwiększenie mocy z 35 KM na 50 KM. Ofertę dopełniały wersje z turbodieslem o pojemności 800 cm3 i mocy 45 KM oraz LPG, a także robotyzowana przekładnia F-Tronic.

Producent także poważnie myśli o wersji z napędem elektrycznym, ale takie rozwiązanie uzależnia od niezbędnych dotacji państwowych.

Najnowsze deklaracje producenta zapowiadają kolejne modernizacje, bogatsze wyposażenie i większe bezpieczeństwo, co ma pozwolić na próbę zdobycia rynków poza Indiami.

Tata Nano debiutował w styczniu 2008 roku, a do sprzedaży pierwsze egzemplarze trafiły w kwietniu 2009 roku. Według wizji Ratana Taty, to tanie w założeniu auto, miało powtórzyć sukcesy z lat osiemdziesiątych minionego stulecia takich aut jak Citroën 2CV czy Fiat Panda.