Pojazd powstaje we włoskiej Imoli, a jego producentem jest firma specjalizująca się w wyrobie betoniarek, mieszadeł i pomp. Do świata motoryzacji dołączyła stosunkowo niedawno. Model o nazwie Zero może być porównywalny wielkością z drugą generacją Smarta i Toyotą iQ. Nazwa oczywiście związana jest z zerowa emisją spalin.
Tylne koła napędza trójfazowy silnik asynchroniczny o mocy 15 kW i maksymalnym momencie obrotowym 150 Nm. Na jednym doładowaniu baterii można maksymalnie pokonać dystans 140 kilometrów. Doładowywanie litowo-ionowych baterii chińskiego producenta Thunder Sky zajmuje 9 godzin. Natomiast system 380 V pozwala doładować w 80 proc. w ciągu 50 minut. Można też zamówić wolniejszy system Multifast na 230 V. Od 0 do 50 km/h rozpędza się w ciągu 6 sekund. Trwałość baterii określona jest na przebieg 80 tys. km, a ich wymiana będzie kosztowała 4 tys. euro.
Sekwencyjne sterowanie pojazdem odbywa się za pośrednictwem dwóch zielonych przycisków na desce rozdzielczej. Cztery kolorowe przyciski nad nimi umożliwiają wybór trybu jazdy: Standard, Economy, Rain i Race. Zero ma długość 2880 mm, szerokość 1560 mm i wysokość 1425 mm. Masa pojazdu wraz z bateriami, który ma aluminiowe podwozie to 542 kg. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. ABS, ESP, ale nie ma poduszek powietrznych. We wnętrzu może podróżować dwóch dorosłych pasażerów oraz wygospodarowano przestrzeń na bagaż 180 l (30l+150 l).
Nabywcy mają do wyboru 12 barw nadwozia i 15-calowe koła z metali lekkich w trzech barwach. Producent oferuje dużą możliwość indywidualizacji. We wnętrzu mamy do dyspozycji m.in. radio z odtwarzaczem CD i MP3 oraz USB, elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek, immobilizer, aluminiowe pedały, okno dachowe, czujniki parkowania i koło kierownicy pokryte skórą.
We Włoszech Tazzari Zero produkowany jest i sprzedawany od stycznia 2010 roku. Cena to 19 900 euro.