Na zwiedzających targi Techno Classica 2017 czeka różnorodny zbiór samochodów, części, produktów i usług z dziedziny samochodów i motocykli historycznych. W dniach od 5 do 9 kwietnia 2017 r. tereny targów w Essen staną się miejscem spotkania międzynarodowego środowiska fanów klasycznej motoryzacji.

Historia zaprezentowana zostanie pod hasłem „Nasze DNA: innowacja” na przykładzie dwunastu przełomowych pojazdów z lat 1936-1995. Wspólnie z publicznością BMW Group Classic przypomni 40 lat BMW serii 7 oraz wprowadzenie przed 30 laty w luksusowej limuzynie silnika dwunastocylindrowego.

Ze względu na przebudowę, ekspozycja BMW Group Classic będzie zlokalizowana w tym roku w hali 14 przy Wejściu Wschodnim Targów Essen.

40 lat luksusowej radości z jazdy pod znakiem serii 7

Wśród jubileuszy świętowanych w tym roku na Techno Classica będzie 40-lecie BMW serii 7. Do roku 1977 sportowy charakter i luksusowy komfort w programie marki BMW był domeną tzw. „Dużej Serii”.

Na Techno Classica 2017 przedstawionych zostanie siedem niezwykłych egzemplarzy z historii tej luksusowej limuzyny, w tym stylizowane przez projektanta mody Karla Lagerfelda BMW serii 7 drugiej generacji, samochód z filmu o Jamesie Bondzie „Jutro nie umiera nigdy” z 1997 r., prototyp z silnikiem 16-cylindrowym oraz aktualny najwyższy model tej serii – BMW M760Li xDrive.

Pierwszy powojenny niemiecki samochód z silnikiem dwunastocylindrowym

W drugiej generacji BMW serii 7 pod maską pojawiła się wzbudzająca sensację innowacja. BMW 750i wprowadzone w roku 1987 było pierwszym powojennym modelem niemieckiego producenta samochodów z silnikiem dwunastocylindrowym. Jednostka o pojemności 5 l oferowała moc 300 KM i od samego początku fascynowała aksamitną pracą, umacniając czołową pozycję marki w segmencie samochodów luksusowych.

Silnik dwunastocylindrowy jest do dziś wyjątkowy pod względem mocy, kultury pracy i prestiżu. Dokładnie 30 lat od jego debiutu aktualna interpretacja tej jednostki prezentuje się nadzwyczaj sportowo i łączy funkcjonalność w codziennej eksploatacji z nieograniczonym komfortem na długich trasach. W BMW 760Li xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 12,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 294 g/km) generuje z pojemności 6,6 l moc 448 kW / 610 KM i pozwala modelowi BMW M Performance BMW serii 7 przyspieszać do setki w jedyne 3,7 s.

Premiera przed 30 laty: BMW Z1 Roadster

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) w roku 1987 BMW zaprezentowało nie tylko BMW 750iL z silnikiem dwunastocylindrowym, ale też roadstera BMW Z1. To dwuosobowe auto z silnikiem centralnym, opuszczanymi drzwiami, stalową konstrukcją monocoque i poszyciem z tworzywa sztucznego zaprojektowane zostało przez BMW Technik GmbH. Dla specjalistów z zakresu badań i innowacji technologicznych BMW Z1 miało być projektem pilotażowym nowych konstrukcji i materiałów. Jednocześnie nawiązali do zarzuconej od czasów legendarnego BMW 507 tradycji roadsterów.

W latach 1988-1991 wyprodukowano ok. 8000 egzemplarzy BMW Z1; każdy z nich jest dzisiaj pożądanym samochodem kolekcjonerskim.