Kiedy model GR Corolla RZ został zaprezentowany 1 czerwca br. i wiadomo było, że będzie sprzedawany za pośrednictwem sieci dealerskiej marki w Japonii, chyba nikt nie spodziewał się, że zakup auta będzie przypominał grę w Lotto. Okazuje się bowiem, że COVID-19 wraz z ciągłymi niedoborami półprzewodników sprawiły, że producent zdecydował się na zorganizowanie loterii, której uczestnicy powalczą o możliwość zakupu jednej z 500 sztuk tego modelu, a także 70 sztuk wersji GR Corolla Morizo Edition.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
W przypadku standardowej odmiany loteria potrwa do 19 grudnia br. Ci, którzy celują w specjalną edycją Morizo Edition, czyli dwumiejscowy model o ulepszonych właściwościach jezdnych, mają jeszcze mniej czasu, bo w tym przypadku loteria potrwa do 18 grudnia 2022 r. Sprzedaż obu modeli rozpocznie się dopiero na początku przyszłego roku.
Bez wątpienia jest na co czekać i o co walczyć. W obu wersjach GR Corolli będzie pracował 3-cylindrowy rzędowy silnik 1.6 z turbo i chłodnicą międzystopniową. Znany z modelu GR Yaris wyróżnia się jeszcze bardziej wytrzymałymi tłokami, dzięki czemu w połączeniu z centralnie umieszczonym tłumikiem poprawiającym wydajność układu wydechowego bez problemu osiąga moc 224 kW (304 KM).
Aby zapewnić autu dobre prowadzenie i stabilność przy dużych prędkościach, projektanci zachowali podstawową ramę nadwozia Toyoty Corolli Sport, wyróżniającej się dużym rozstawem osi. Do tego dochodzi szerszy rozstaw kół oraz napęd na wszystkie koła GR-FOUR 4WD.
- Przeczytaj także: Pijani kierowcy stracą samochody. Prezydent podpisał reformę
Standardowa wersja GR Corolli ma 5-drzwiowe nadwozie i może przewozić piątkę pasażerów. Z kolei GR Corolla Morizo Edition korzysta z odchudzenia auta do 2-miejscowej wersji, zwiększonego momentu obrotowego i zoptymalizowanych przełożeń skrzyni biegów, co w połączeniu z amortyzatorami monotube i specjalnymi oponami pozwala osiągać lepszą dynamikę jazdy.