• Fabryczna Tesla Model S Plaid uzyskała na torze Nürburgring rekordowy czas okrążenia 7.30,909 min.
  • Uzyskany wynik jest o ponad 11 sekund lepszy od czasu, w którym niemiecką pętlę pokonało Porsche Taycan Turbo.
  • Tesla Model S Plaid wyposażona jest w układ napędowy z trzema silnikami o łącznej mocy 1200 KM.

7.30,909 min/okrążenie i średnia prędkość 166,320 km/h - taki wynik uzyskała seryjna Tesla Model S Plaid podczas jednego z przejazdów na torze Nürburgring. Kolejny pomiar dał wynik 7.35,579 min/okrążenie, co oznacza średnią prędkość 164,615 km/h. W ten sposób fabryczna, całkowicie niezmodyfikowana Tesla Model S Plaid ustanowił rekord prędkości i nie tylko pokonała swojego elektrycznego konkurenta, Porsche Taycan Turbo, lecz także okazała się jednym z najszybszych 4-drzwiowych samochodów na niemieckiej pętli - Jaguar XE SV Project uzyskał wynik 7.23,164 min, natomiast Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ jeszcze lepszy, 7.23,09 min.

Wyścig zbrojeń trwa

Tesla Model S Plaid wykorzystuje do napędu nowy trzysilnikowy układ uzyskujący moc 1020 KM. To właśnie dzięki niemu amerykański liftback pokonał o blisko 11,5 s Porsche Taycan Turbo, które z dwóch silników uzyskuje moc "jedynie" 616 KM. Warto wspomnieć, że Porsche ma asa w swoim rękawie, Taycan Turbo S. Ten model może pochwalić się mocą 750 KM, ale jeszcze nie miał okazji zaprezentować swoich możliwości na słynnym torze. Wśród samochodów elektrycznych największym zagrożeniem dla Tesli może okazać się jednak 2-drzwiowy Rimac Nevera ze swoimi czterema silnikami dostarczającymi niebotyczną moc 1914 KM!