Nowy akumulator powinien posiadać taką moc rozruchową, która zapewni szybkie i bezproblemowe uruchomienie silnika. Szczególnie ważne jest to zimą, kiedy sprawność samochodowych baterii maleje wraz z temperaturą za oknami. Test sześciu akumulatorów przeprowadzony przez niemiecki ADAC wykazał jednak, że parametry drukowane przez producentów na etykietach często odbiegają od faktycznego stanu rzeczy.

Ostatnie miejsce w teście zajęły akumulatory Exide Premium EA 722 (produkt polskiej Centry) oraz Banner Power Bull – obydwa nie zaliczyły próby tzw. zimnego rozruchu. Ocenę „dostateczną” otrzymały akumulatory Arktis z serii Qualitätsbatterie i High Tech. Bosch Silver otrzymał notę „zadowalający”. Zwycięzcą testu z oceną „dobry” został akumulator Moll M3plusK2.

Oprócz mocy rozruchowej niemieccy specjaliści sprawdzali również zużycie wody destylowanej, czas potrzebny na rozładowanie baterii, jej wytrzymałość oraz podatność na korozję.

W porównaniu do ostatniego testu akumulatorów przeprowadzonego przez ADAC w 2007 roku jakość większości baterii pogorszyła się. Wzrosły natomiast ceny. Lepsze wyniki osiągnął jedynie zwycięzca testu oraz akumulator Arktis serii High Tech.