Toyota Auris Hybrid (Motor Show 2013)
Toyota Auris drugiej generacji zadebiutowała w Polsce w styczniu 2013 roku. Samochód otrzymał zupełnie nowy wygląd nadwozia i wnętrza niż poprzednik, zyskując sobie sympatię klientów zarówno w całej Europie, jak i w Polsce. W dniach 13-14 kwietnia we wszystkich salonach Toyoty w Polsce zadebiutuje kolejna odsłona nowego Aurisa, wyposażona w pełną technologię hybrydową. Tym samym Auris Hybrid będzie piątym po Yarisie Hybrid, Priusie, Priusie Plug In, oraz Priusie Plus w pełni hybrydowym samochodem Toyoty dostępnym na polskim rynku. Premiera samochodu odbyłasię na targach Motor Show 2013. Auris Hybrid odróżnia się od wersji z silnikami benzynowymi i Diesla zarówno elementami nadwozia, jak i detalami wnętrza. Wewnątrz pojazdu wersja hybrydowa charakteryzuje się pełną funkcjonalnością przedziału pasażerskiego i bagażnika, tak jak spalinowe odmiany Aurisa. Elementy układu hybrydowego, m.in. akumulatory zasilające pracę silnika elektrycznego, zostały umieszczone pod tylną kanapą, nie zabierając przestrzeni dla pasażerów. Sercem zespołu napędowego Aurisa Hybrid jest silnik elektryczny zasilany akumulatorami niklowo metalowymi, współpracujący z jednostką benzynową o pojemności 1,8 l. Łączna moc systemu hybrydowego wynosi 136 KM, co daje Aurisowi przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 10,9 s, oraz prędkość maksymalną 180 km/h. Auris Hybrid, podobnie jak pozostałe modele hybrydowe Toyoty, wyróżnia się rekordowo niskim zużyciem paliwa i emisją CO2. Pojazd zużywa w mieście zaledwie 3,7 l/100 km, będąc najbardziej oszczędnym samochodem kompaktowym na rynku. W trybie w pełni elektrycznym, w którym można pokonać dystans do 2 km przy prędkości do 50 km/h, Auris Hybrid nie zużywa paliwa, oraz nie emituje CO2, cząstek stałych, oraz NOx. System hybrydowy nowego Aurisa został zaprojektowany w taki sposób, aby w ruchu miejskim możliwie często eliminować pracę silnika spalinowego i pozwalać użytkownikowi poruszanie się w trybie elektrycznym. Ceny nowej Toyoty Auris rozpoczynają się od 84 900 zł za kompletnie wyposażony pojazd. Na liście wyposażenia standardowego znajdują się m.in. automatyczna skrzynia biegów, 7 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, system wspomagający pokonywanie podjazdów, światła do jazdy dziennej typu LED, felgi aluminiowe, klimatyzacja automatyczna, system multimedialny Toyota Touch, czy system audio z zestawem głośnomówiącym Bluetooth. W stosunku do analogicznie wyposażonej Toyoty Auris z silnikiem benzynowym 1.6 i skrzynią automatyczną CVT, dopłata do wersji hybrydowej wynosi 10 tys. zł. Kwota ta, dzięki niższemu zużyciu paliwa wersji hybrydowej, zwraca się po przejechaniu 50 tys. km. Auris hybrydowy jest objęty 5-letnią gwarancją na system hybrydowy, oraz 10-letnią rozszerzoną gwarancją na akumulatory układu.