Auto Świat Wiadomości Aktualności Toyota rozpoczęła w Polsce produkcję napędów hybrydowych piątej generacji

Toyota rozpoczęła w Polsce produkcję napędów hybrydowych piątej generacji

Toyota uruchomiła produkcję elektrycznych przekładni hybrydowych piątej generacji. W fabryce w Wałbrzychu powstawać będą również stosowane w nich silniki elektryczne, współpracujące z silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 l.

Najnowsze napędy hybrydowe Toyoty będą powstawać w Polsce
Najnowsze napędy hybrydowe Toyoty będą powstawać w PolsceToyota

Toyota Motor Manufacturing Poland uruchomiła produkcję elektrycznych przekładni hybrydowych piątej generacji. Zastąpią one produkowane od 2018 r. napędy czwartej generacji. Podzespoły, które powstają w Polsce, przeznaczone są do modelu Corolla.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Inwestycja w produkcję przekładni dla najnowszej generacji napędów hybrydowych Toyoty wyniosła 360 mln zł. Linie produkcyjne, na których do tej pory powstawały przekładnie dla silnika 1.8, zostały zmodyfikowane.

Toyota

Od teraz także w zakładach TMMP powstawać będą obydwa silniki elektryczne (MG1 i MG2), które stanowią integralną część elektrycznej przekładni hybrydowej. W związku ze startem ich wytwarzania, Toyota uruchomiła dwie dodatkowe linie produkcyjne.

Toyota

Przekładnie dla napędu hybrydowego piątej generacji mają mniejsze gabaryty od stosowanych wcześniej. Ponadto moc ich silników elektrycznych zwiększono o 13 proc. W nowej generacji stosuje się także silnik o mocy, zwiększonej w stosunku do poprzednika. Łączna moc hybrydowego napędu piątej generacji, który trafi do Corolli to teraz 140 KM, co pozwoliło na skrócenia czasu rozpędzania się tego modelu o 1,7 sek.

Toyota

Toyota Motor Manufacturing Poland to pierwszy poza Azją ośrodek produkcji i rozwoju napędów hybrydowych na świecie. Rozpoczął swoją działalność w 2002 r. od produkcji manualnych skrzyń biegów. Aktualnie w fabrykach w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach funkcjonuje łącznie sześć linii produkcyjnych głównych podzespołów hybrydowych — trzy linie elektrycznych przekładni hybrydowych oraz trzy linie silników benzynowych w architekturze TNGA.

Fabryka w Wałbrzychu produkuje elektryczne przekładnie do samochodów hybrydowych z silnikiem 1,8 l, 1,5 l, 1-litrowe i 1,5-litrowe silniki benzynowe oraz manualne skrzynie biegów. Zakład w Jelczu-Laskowicach produkuje silniki benzynowe 1,5 l oraz 2,0 l TNGA. Napędy hybrydowe to 70 proc. całkowitej produkcji TMMP.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków