Toyota Motor Manufacturing Poland uruchomiła produkcję elektrycznych przekładni hybrydowych piątej generacji. Zastąpią one produkowane od 2018 r. napędy czwartej generacji. Podzespoły, które powstają w Polsce, przeznaczone są do modelu Corolla.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Inwestycja w produkcję przekładni dla najnowszej generacji napędów hybrydowych Toyoty wyniosła 360 mln zł. Linie produkcyjne, na których do tej pory powstawały przekładnie dla silnika 1.8, zostały zmodyfikowane.

 Foto: Toyota

Od teraz także w zakładach TMMP powstawać będą obydwa silniki elektryczne (MG1 i MG2), które stanowią integralną część elektrycznej przekładni hybrydowej. W związku ze startem ich wytwarzania, Toyota uruchomiła dwie dodatkowe linie produkcyjne.

 Foto: Toyota

Przekładnie dla napędu hybrydowego piątej generacji mają mniejsze gabaryty od stosowanych wcześniej. Ponadto moc ich silników elektrycznych zwiększono o 13 proc. W nowej generacji stosuje się także silnik o mocy, zwiększonej w stosunku do poprzednika. Łączna moc hybrydowego napędu piątej generacji, który trafi do Corolli to teraz 140 KM, co pozwoliło na skrócenia czasu rozpędzania się tego modelu o 1,7 sek.

 Foto: Toyota

Toyota Motor Manufacturing Poland to pierwszy poza Azją ośrodek produkcji i rozwoju napędów hybrydowych na świecie. Rozpoczął swoją działalność w 2002 r. od produkcji manualnych skrzyń biegów. Aktualnie w fabrykach w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach funkcjonuje łącznie sześć linii produkcyjnych głównych podzespołów hybrydowych — trzy linie elektrycznych przekładni hybrydowych oraz trzy linie silników benzynowych w architekturze TNGA.

Fabryka w Wałbrzychu produkuje elektryczne przekładnie do samochodów hybrydowych z silnikiem 1,8 l, 1,5 l, 1-litrowe i 1,5-litrowe silniki benzynowe oraz manualne skrzynie biegów. Zakład w Jelczu-Laskowicach produkuje silniki benzynowe 1,5 l oraz 2,0 l TNGA. Napędy hybrydowe to 70 proc. całkowitej produkcji TMMP.