Głównym celem działania firmy będzie tworzenie i wprowadzanie na rozwijające się rynki konkurencyjnych kompaktowych samochodów, bazując na doświadczeniu Daihatsu w produkcji niedrogich aut wysokiej jakości. W krajach rozwijających się potencjał wzrostu sprzedaży samochodów jest ogromny, a jednocześnie nasila się konkurencja.

Nowe przedsiębiorstwo będzie odpowiedzialne za planowanie produktów i przygotowanie produkcji kompaktowych samochodów przeznaczonych na rynki rozwijające się. Będzie czerpało z doświadczenia i zasobów Toyoty i Daihatsu, wykorzystując mocne strony obu partnerów.

Podział ról między Toyotą i Daihatsu

Daihatsu obejmie wiodącą rolę w nowym przedsięwzięciu, biorąc na siebie nadzór nad rozwojem produktów, opartym na nowej architekturze DNGA (Daihatsu New Global Architecture), zaopatrzeniem i przygotowaniem produkcji. Toyota będzie wspierać partnera, dostarczając wiedzę i zasoby. Oba przedsiębiorstwa będą wspólnie tworzyć projekty produktów oraz plany biznesowe. Udostępnią też nowej firmie swoją infrastrukturę produkcyjną.

Wyjaśniając zalety tego rozwiązania, Shigeki Terashi, wiceprezydent Toyoty powiedział: „Powołując do życia wewnętrzną spółkę, Toyota chce poznać fundamenty konkurencyjności Daihatsu i wprowadzić zmiany we własnych strukturach”. Prezydent Daihatsu, Masanori Mitsui, skomentował: „Będziemy dalej rozwijać swoją wiedzę i doświadczenie w produkcji małych samochodów. Chcemy stanowić w Toyota Group siłę napędową budowy małych i kompaktowych pojazdów na rynki wschodzące. Dla Daihatsu ta inicjatywa jest cenną okazją do przyspieszonego, a jednocześnie zrównoważonego rozwoju oraz do dalszego umacniania swojej marki”.