Toyota FT-1 Concept

W 2012 roku Toyota i BMW ogłosiły współpracę nad nowymi bliźniaczymi modelami sportowymi. W ten sposób powstanie BMW Z5, kontynuacja produkowanego w latach 2002-2008 Z4, oraz długo oczekiwany następca Toyoty Supry. Cztery generacje Supry były produkowane w latach 1978 – 2002. Model odnosił sukcesy w motosporcie i wciąż cieszy się ogromnym sentymentem fanów sportowych aut japońskiej marki.

Obecnie Toyota ma w sprzedaży jedno sportowe coupé – tylnonapędowe GT86 o mocy 200 KM. Ofertę największego japońskiego producenta uzupełniają sportowe samochody Lexusa, takie jak RC, GS 450h, RC F, GS F i LFA. Jednak od dawna już wiadomo, że Toyota nie zamierza poprzestać na jednym modelu i że docelowo gama sportowych Toyot będzie się składała z małego, młodzieżowego SF-R, kompaktowego GT86 i największej Supry. Co prawda Toyota nie podała jeszcze oficjalnej nazwy przyszłego flagowego coupé, jednak wiadomo już, że ponownie zastrzegła nazwę Supra w Stanach Zjednoczonych i Europie.

Premiery Supry spodziewamy się w 2019 roku. Na pewno będzie miała napęd na tylną oś – to rozwiązanie świetnie się sprawdza w aktualnym modelu GT86. Pod maską znajdą się prawdopodobnie dwa silniki do wyboru: cztero- i sześciocylindrowy. Możliwe też, że w Suprze wykorzystany zostanie również silnik V6 twin-turbo, który, według japońskiego magazynu Mag-X, opracowywany jest dla nowych Lexusów GS i LS. Możemy się też spodziewać elektryfikacji napędu – w końcu to Toyota, a napęd hybrydowy jest jej wizytówką. Jeśli do tego dojdzie, na pewno twórcy Supry skorzystają z doświadczeń zespołu Toyota Motorsport GmbH, który stworzył hybrydowe bolidy TS040 Hybrid i TS050 Hybrid. Pierwszy z nich wywalczył w 2014 roku podwójne mistrzostwo świata w długodystansowych wyścigach FIA.