Od początku 2020 roku rynek nowych samochodów ma nowego lidera – Toyotę. Siedem premier marki w 2019 roku, w szczególności wejście na rynek nowej Corolli oraz coraz większa atrakcyjność hybryd, spowodowały skokowy wzrost liczby rejestracji samochodów Toyoty pomimo skurczenia się rynku.

W lutym Toyota dostarczyła klientom 5 358 samochodów, o 10% więcej niż w drugim miesiącu 2019 roku. Łączna liczba rejestracji samochodów marki od początku roku wyniosła 12 292 aut, o prawie 23% (+2 295 aut) więcej rok do roku. W tym samym czasie większość marek zanotowała spadki rejestracji. W lutym rynek skurczył się o niecałe 12%, zaś w styczniu i lutym o ponad 13%. Udział Toyoty w rynku po dwóch miesiącach wynosi dokładnie 14,12%, co stanowi wzrost rok do roku o ponad 4 punkty procentowe (por. 9,97% w analogicznym okresie 2019 roku).

Corolla na pierwszym miejscu

W lutym 2020 roku Toyota Corolla ponownie zanotowała najwięcej rejestracji na rynku nowych samochodów osobowych, z wynikiem 1 664 egzemplarzy. Był to już dziesiąty miesiąc z rzędu dominacji tego modelu. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze trzy inne modele Toyoty – Yaris (4. miejsce, 1237 egz.), Toyota C-HR (5. miejsce, 840 egz.) i RAV4 (7. miejsce, 736 egz.). Liderami swoich segmentów obok Corolli były w drugim miesiącu roku także AYGO, RAV4 i Toyota C-HR.

Corolla liderem hybryd

W klasie aut hybrydowych oraz hybryd plug-in pierwsze miejsce w rozliczeniu miesięcznym ponownie zajęła Corolla z pełnym napędem hybrydowym, z wynikiem 898 egzemplarzy. Na drugim miejscu znalazła się Toyota C-HR Hybrid (611 egz.), a na trzecim RAV4 Hybrid (328 egz.).

Wersje z napędem hybrydowym stanowią 54% wszystkich egzemplarzy Corolli zarejestrowanych w ciągu miesiąca. W przypadku Toyoty C-HR było to 73%, zaś RAV4 – 45%.