Toyota Yaris Hybrid obecnej generacji wykorzystuje do napędu napęd hybrydowy czwartej generacji, którego produkcja odbywa się w… Polsce. Nasz kraj jest jedynym miejscem, poza Japonią, w którym powstają komponenty do układów hybrydowych. W skład systemu wchodzi zupełnie nowy, 3-cylindrowy benzyniak (taki sam pracuje już w nowej Corolli czy Toyocie RAV4) generujący 92 KM oraz elektryczna jednostka o mocy 79 KM. Koła samochodu napędzane są obydwoma silnikami jednocześnie, jednostką elektryczną lub motorem benzynowym.

Toyota Yaris Hybrid – w trybie elektrycznym do 130 km/h

Nowa Toyota Yaris Foto: Toyota
Nowa Toyota Yaris

System hybrydowy czwartej generacji został opracowany w taki sposób żeby samochód, jak najwięcej poruszał się przy wykorzystaniu wyłącznie elektrycznej jednostki. To nie tylko pozwala oszczędzić paliwo, lecz także sprawia, że jazda nową Toyotą Yaris jest bardziej ekologiczna. Co ważne podróżowanie w trybie elektrycznym nie oznacza wcale słabego tempa, bowiem autem można wówczas jechać do aż 130 km/h.

Dobre osiągi w trybie bezemisyjnym oraz częstsze wykorzystanie silnika elektrycznego to nie tylko zasługa jego wysokiej mocy, lecz także zastosowania nowych litowo-jonowych akumulatorów. Są one znacznie lżejsze niż baterie stosowane w poprzedniku, a jednocześnie mają aż o 20 proc. większą pojemność.

Toyota Yaris Hybrid – duża moc, świetne osiągi

Nowa Toyota Yaris - ta hybryda ma naprawdę sens Foto: Toyota
Nowa Toyota Yaris - ta hybryda ma naprawdę sens

Toyota Yaris Hybrid o mocy 116 KM oferowana od 2020 roku jest znacznie mocniejszym samochodem w porównaniu z poprzednikiem, którego układ hybrydowy generował 100 KM. Nie trzeba nikogo przekonywać, że większa liczba koni mechanicznych przekłada się na bardzo dobrą dynamikę. Hybrydowy Yaris 100 km/h uzyskuje w rewelacyjnie krótkim czasie – 9,7 s. To osiągi godne usportowionego modelu.

Jakby tego było mało, to samochód charakteryzuje się świetną elastycznością, a dzięki temu zwiększa się bezpieczeństwo jazdy, bowiem manewry wyprzedzania wykonuje się w przysłowiowym mgnieniu oka. To wszystko przy średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 3,8 l/100 km. To z kolei przekłada się na niską emisję CO2 – średnio 87 g/km.

Relaks podczas prowadzenia

Toyota Yaris Hybrid jest nie tylko dynamiczna i oszczędna, lecz także okazuje się komfortowa w prowadzeniu. Nie tylko dlatego, że pozycja za kierownicą jest wygodna, a obsługa urządzeń pokładowych intuicyjna. Wygodna jazda to w dużej mierze zasługa bezstopniowej skrzyni współpracującej z układem hybrydowym. Wciskasz pedał gazu, a samochód od razu rusza z impetem i, co ważne nie musisz zaprzątać sobie głowy zmianą przełożeń.

Wprowadzenie nowej Toyoty Yaris to jedna z najważniejszych tegorocznych premier rynkowych. Kierowcy zainteresowani tym samochodem mogą obejrzeć film z prezentacji japońskiego modelu – https://www.toyota.pl/world-of-toyota/premiera-yaris . Po projekcji warto wybrać się do salonu Toyoty w dniach 11 i 12 września na dni otwarte nowej Toyoty Yaris. Dzięki temu dowiecie się więcej szczegółów dotyczących napędu hybrydowego oraz cen i wyposażenia pojazdu.