Rozpocznij quiz
Dla wielu fanów musiała to być smutna nowina. Produkcję Polskiego Fiata 126p (wówczas już Fiata 126 elx) zakończono w:
Poprawna odpowiedź: w 2000 r.
Stało się to dokładnie 22 września 2000 r.
Już w chwili debiutu w 1957 r. Syrena nie była hipernowoczesnym samochodem. Tymczasem produkowano ją aż do:
Poprawna odpowiedź: 1983 r.
Najpierw Syrenę wytwarzano w FSO, potem produkcję przeniesiono do FSM. I to właśnie tam powstał ostatni egzemplarz tego samochodu - dokładnie 30 czerwca 1983 r.
Syrena Sport budziła w PRL sensację, ale spotkał ją smutny los. Co się stało?
Poprawna odpowiedź: Jedyny prototyp został komisyjnie zniszczony
Syrena 110 nigdy nie trafiła do produkcji. W przeciwnym razie polski samochód przeszedłby do historii jako:
Poprawna odpowiedź: drugi seryjny kompaktowy hatchback
Pierwszym seryjnym kompaktowym hatchbackiem została jedna z wersji nadwoziowych włoskiej Autobianchi Primuli, przedstawionej w 1964 r.
Za długo niedobrze, za krótko - też źle. Ze wszystkich samochodów osobowych epoki PRL najszybciej skończono wytwarzać Mikrusa. Seryjna produkcja tego modelu ruszyła w 1958 r., a finał nastąpił w:
Poprawna odpowiedź: 1961 r.
Wprawdzie już w 1957 r. powstało 20 pierwszych mikrusów, ale prawdopodobnie żaden nie był przeznaczony do sprzedaży.
Między 1979 a 1982 r. mocno spadła produkcja samochodów w FSO. O ile proc.?
Poprawna odpowiedź: o 42 proc.
O ile 1979 r. w FSO powstało 118 tys. 547 samochodów, o tyle w 1982 r. produkcja spadła do 69157 sztuk. Główną przyczyną było wprowadzenie w PRL stanu wojennego.
Plan zakładał, że docelowo FSO będzie wytwarzać 25 tys. sztuk Warszawy rocznie. Przez 22 lata produkcji tego modelu udało się to:
Poprawna odpowiedź: ani razu
W rekordowym roku, czyli w 1968 r., powstało jedynie 17780 sztuk FSO Warszawy
Polskiego Fiata 126p produkowano do 2000 r. Tyle że jego platforma pochodziła z modelu konstruowanego w:
Poprawna odpowiedź: w połowie lat 50.
Fiat 126 bazował na płycie podłogowej Fiata Nuova 500 przedstawionego w 1957 r.
Po ilu latach od rozpoczęcia produkcji FSO Poloneza jego gama poszerzyła się o mającą ogromny rynkowy potencjał wersję kombi?
Poprawna odpowiedź: Po 21 latach
Produkcja FSO Poloneza ruszyła w 1978 r., a jego wersji kombi - dopiero w kwietniu 1999 r.
Liczono, że FSO Polonez będzie eksportowym hitem i tym samym przyniesie dużo cennych dewiz. Jaki odsetek ogólnej produkcji osobowych wersji tego auta stanowił eksport?
Poprawna odpowiedź: Tylko 14 proc.
To bardzo mało w porównaniu z FSO Warszawą (28,6 proc.) i Polskim Fiatem 125p (40,6 proc.).