To już drugi rok z rzędu, w którym trzy pojazdy marki Kia zdobywają nagrodę GOOD DESIGN – po ubiegłorocznym wyróżnieniu modelu Kia K900 (znanego w niektórych krajach jako Quoris), elektrycznego Soula EV i prototypowego GT4 Stingera.

Trzem najnowszym modelom Kia pozytywną rekomendację pod względem designu, jakości materiałów, zastosowania nowych technologii, wymogów formalnych, funkcjonalności, efektywności energetycznej oraz stopnia oddziaływania na środowisko naturalne wydało niezależne jury konkursu GOOD DESIGN. Skład recenzentów stanowili jak zwykle  profesjonaliści i specjaliści od wzornictwa przemysłowego, rozwiązań produkcyjnych oraz przedstawiciele mediów aktywnych w tematyce designu.

Globalny team projektantów Kia, nadzorowany od 2006 roku przez Petera Schreyera zaskarbił sobie szerokie uznanie światowe nie tylko na polu niezwykle nowatorskich propozycji i realizacji stylistycznych lecz także za wkład we wzrost międzynarodowej pozycji Kia na przestrzeni ostatnich lat.

Liczący sobie  już 65 lat konkurs GOOD DESIGN jest jednym z najbardziej prestiżowych konkursów w dziedzinie designu na świecie. Zainicjowany w roku 1950 i rozpisywany corocznie przez The Chicago Athenaeum (Muzeum Architektury i Designu w Chicago, USA) cykl GOOD DESIGN nagradza najbardziej innowacyjne oraz awangardowe projekty produktów przemysłowych i graficznych z całego świata. Do listy corocznych laureatów wpisują się designerzy i producenci przemysłowi 50 krajów, a z lat poprzednich wśród docenionych  wymienić należy m.in. spinacz do papieru, odrzutowiec pasażerski Boeing 787 Dreamliner czy prom kosmiczny NASA.

„Wyróżnienie sześciu spośród naszych najnowszych modeli i samochodów koncepcyjnych przez jury konkursu GOOD DESIGN w okresie  ostatnich dwóch lat to realne świadectwo olbrzymiego postępu, jaki poczyniły studia designu Kia, tworząc projekty i stylizacje należące do najbardziej cenionych w dzisiejszych warunkach rynkowych. Nowe Sorento oraz Optima charakteryzują się wyrafinowanym i ewolucyjnym designem bazującym na wyjątkowym sukcesie poprzedników, koncepcyjny Trail’ster natomiast – reprezentuje esencję surowego lecz nowocześnie stylowego CUV’a dla amatorów przygody w terenie” – powiedział Yong-Won (Bryan) Cho, wiceprezydent ds. światowego marketingu Kia Motors Corporation