Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Zniszczone auta i ranni. Tak ćwiczyły służby w tunelu na Zakopiance. Otwarcie być może już w sobotę

Zniszczone auta i ranni. Tak ćwiczyły służby w tunelu na Zakopiance. Otwarcie być może już w sobotę

Tunel na Zakopiance to długo wyczekiwana trasa i jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Polsce. Jest już gotowy, a służby przeprowadziły ćwiczenia. Trasa przejezdna będzie być może już za kilka dni.

Ćwiczenia w tunelu drogi S7 na ZakopianceŹródło: Policja

Tunel na Zakopiance jest już gotowy i sprawdzony został pod kątem bezpieczeństwa. Służby 8 listopada przeprowadziły ćwiczenia akcji ratunkowej w tunelu. W ramach tych działań sprawdzane były scenariusze, które przewidywały zadymienie, pożar i wypadek. W zdarzeniu uczestniczył autobus z pasażerami, kilka samochodów osobowych i pojazd dostawczy. Zadaniem służb ratunkowych było ugaszenie pożaru oraz pomoc poszkodowanym.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W akcji uczestniczyli policjanci, strażacy z zawodowej i ochotniczej straży pożarnej oraz ratownicy medyczni. W sumie w całe przedsięwzięcie było zaangażowanych ponad 200 osób.

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), ćwiczenia poszły wzorowo i zgodnie z zatwierdzonymi wcześniej procedurami. Oznacza to, że tunel jest bezpieczny i przygotowany na każdą sytuację, nawet tę najtrudniejszą.

Tunel gotowy. Kiedy otwarcie?

W tunelu przeprowadzono również niezbędne testy bezpieczeństwa wszystkich systemów. Tunel jest więc gotowy do przyjęcia pierwszych kierowców.

GDDKiA oficjalnie poinformowała, że obiekt będzie otwarty jeszcze w listopadzie. Z kolei według nieoficjalnych informacji tunel na Zakopiance w ciągu drogi S7 ma być udostępniony kierowcom już w sobotę 12 listopada.

Rok po pierwotnej dacie

W pierwotnych planach tunel miał być przejezdny już pod koniec 2021 r., a później termin zakończenia prac był jeszcze przesuwany na luty, a później na czerwiec. Jak widać, tunel zostanie finalnie oddany kierowcom niemal rok później od pierwotnej daty. Wykonawca uzasadniał przekładanie terminu niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi, pandemią i brakiem pracowników.

Przeprawa przez górę Luboń Mały ma długość 2058 m, ma w środku zamontowanych 3 tys. lamp, 76 wentylatorów strumieniowych, 20 wentylatorów kurtyn powietrznych i cztery wentylatory napowietrzające. Cały tunel na odcinku drogi ekspresowej S7 Naprawa – Skomielna Biała jest pod stałą obserwacją monitoringu. Ponadto ma on zapewnioną łączność alarmową, system ostrzegania pożarowego, czujniki ciepła i dymu. Ponadto w Centrum Zarządzania Tunelem przez całą dobę pracować będą dyspozytorzy.

Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków