REKLAMA
Auto Świat Wiadomości Aktualności Zniszczone auta i ranni. Tak ćwiczyły służby w tunelu na Zakopiance. Otwarcie być może już w sobotę

Zniszczone auta i ranni. Tak ćwiczyły służby w tunelu na Zakopiance. Otwarcie być może już w sobotę

Tunel na Zakopiance to długo wyczekiwana trasa i jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Polsce. Jest już gotowy, a służby przeprowadziły ćwiczenia. Trasa przejezdna będzie być może już za kilka dni.

Ćwiczenia w tunelu drogi S7 na Zakopiance
Zobacz galerię (32)
Policja
Ćwiczenia w tunelu drogi S7 na Zakopiance

Tunel na Zakopiance jest już gotowy i sprawdzony został pod kątem bezpieczeństwa. Służby 8 listopada przeprowadziły ćwiczenia akcji ratunkowej w tunelu. W ramach tych działań sprawdzane były scenariusze, które przewidywały zadymienie, pożar i wypadek. W zdarzeniu uczestniczył autobus z pasażerami, kilka samochodów osobowych i pojazd dostawczy. Zadaniem służb ratunkowych było ugaszenie pożaru oraz pomoc poszkodowanym.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W akcji uczestniczyli policjanci, strażacy z zawodowej i ochotniczej straży pożarnej oraz ratownicy medyczni. W sumie w całe przedsięwzięcie było zaangażowanych ponad 200 osób.

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), ćwiczenia poszły wzorowo i zgodnie z zatwierdzonymi wcześniej procedurami. Oznacza to, że tunel jest bezpieczny i przygotowany na każdą sytuację, nawet tę najtrudniejszą.

Tunel gotowy. Kiedy otwarcie?

W tunelu przeprowadzono również niezbędne testy bezpieczeństwa wszystkich systemów. Tunel jest więc gotowy do przyjęcia pierwszych kierowców.

GDDKiA oficjalnie poinformowała, że obiekt będzie otwarty jeszcze w listopadzie. Z kolei według nieoficjalnych informacji tunel na Zakopiance w ciągu drogi S7 ma być udostępniony kierowcom już w sobotę 12 listopada.

Rok po pierwotnej dacie

W pierwotnych planach tunel miał być przejezdny już pod koniec 2021 r., a później termin zakończenia prac był jeszcze przesuwany na luty, a później na czerwiec. Jak widać, tunel zostanie finalnie oddany kierowcom niemal rok później od pierwotnej daty. Wykonawca uzasadniał przekładanie terminu niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi, pandemią i brakiem pracowników.

Przeprawa przez górę Luboń Mały ma długość 2058 m, ma w środku zamontowanych 3 tys. lamp, 76 wentylatorów strumieniowych, 20 wentylatorów kurtyn powietrznych i cztery wentylatory napowietrzające. Cały tunel na odcinku drogi ekspresowej S7 Naprawa – Skomielna Biała jest pod stałą obserwacją monitoringu. Ponadto ma on zapewnioną łączność alarmową, system ostrzegania pożarowego, czujniki ciepła i dymu. Ponadto w Centrum Zarządzania Tunelem przez całą dobę pracować będą dyspozytorzy.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji